Bănci și Asigurări

Obiectivul Millennium: afaceri mai mari pentru acoperirea costurilor

Portughezii vor sa atraga mai multi clienti la credite ipotecare prin calitatea serviciilor

Portughezii vor sa atraga mai multi clienti la credite ipotecare prin calitatea serviciilor

07.06.2010, 23:06 27

Pentru 2010 obiectivul portughezilor de la Millennium Bank inRomania este sa atinga o crestere sustinuta a cifrei de afaceri, inspecial pe seama segmentelor prioritare - credite ipotecare,depozite si tranzactii. La ipotecare, banca incearca sa sediferentieze de competitori prin calitatea serviciului si prinoferte calibrate in functie de riscul clientului, la depozite prindobanzi competitive pentru mai multe maturitati relevante, iar latranzactii prin atragerea de conturi de salarii, internet bankingsi servicii de debitare directa.

Lansata ca investitie de la zero in toamna lui 2007, filialalocala a bancii portugheze Millennium Bank nu a avut ragaz in fatacrizei sa castige o masa critica de business, asa incat veniturilegenerate nu pot acoperi costurile de operare. In 2009, pierderea afost de 38 mil. euro, fata de 32,9 mil. euro in 2008.

Baza de clienti a ajuns in 2009 la circa 27.100, fata de 22.700in 2008. Portofoliul de credite a urcat la aproape 243 mil. euro,cu 7,8% fata de 2008. Pierderile din credite si provizioanele s-aumajorat insa cu 55%, pana la 16,6 mil. euro.

Banca-mama considera ca filiala locala si-a demonstratcapacitatea de adaptare intr-un timp scurt la noul context depiata, iar noul model de business axat pe clienti persoane fizicesi IMM-uri este adecvat.

"Banca este in pozitia de a-si creste afacerile", se spune inraportul anual al Millennium.

Dobanzile mari oferite la depozite au adus o crestere de 141% asumelor atrase, iar cotele de piata la creditele ipotecare si lacreditele de consum au trecut de 0,6%.

Inca de anul trecut a fost aplicat un plan de reducere acosturilor care ar urma sa contribuie la cresterea eficienteioperatiunilor. Pentru diminuarea costului riscului, banca mizeazape o politica mai conservatoare de acordare a creditelor si pe unproces mai eficient de recuperare a banilor imprumutati.

La sfarsitul anului trecut, banca avea 700 de angajati, din care477 femei, care acopera o retea de 74 de unitati. 103 salariati auparasit Millennium anul trecut, fata de 142 in 2008. La nivel desenior management in 2009 lucrau 4 expati. Ponderea romanilor instructura de conducere este de 25%.

Peste 72% din angajati au varsta cuprinsa intre 25 si 34 de ani,in timp ce 13,3% au mai putin de 25 de ani. Numai 1,3% suntsalariati cu mai mult de 45 de ani. Cel mai mic salariu din banca afost anul trecut de 2,3 ori mai mare decat salariul minim peeconomie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO