Adrian Marin: Vorbim de o piaţă de asigurări subdezvoltată, pentru că avem o putere de cumpărare foarte scăzută la nivelul populaţiei.
Poliţele auto, în special poliţele auto obligatorii (RCA), domină piaţa locală de asigurări deoarece clienţii încheie o poliţă doar atunci când sunt constrânşi să facă acest lucru, consideră Adrian Marin, CEO al Generali, o companie de top zece din industria asigurărilor. Poliţele auto reprezintă circa trei sferturi din piaţa de asigurări generale.
„Avem o piaţă dominată de asigurările auto, pentru că frecvenţa daunelor auto este cea mai mare din Europa Centrală şi de Est şi atunci este normal ca românii să se preocupe de asigurarea autoturismului mai întâi, pentru că aici văd ei clar cele mai multe riscuri produse. De asemenea, asigurările auto obligatorii deţin ponderea majoritară pentru că s-a demonstrat statistic că românii reacţionează doar la fenomenul coercitiv“, spune şeful Generali.
Poliţele auto obligatorii au crescut cu 13% anul trecut, până la 2,8 miliarde de lei, ajungând astfel să reprezinte 43% din totalul poliţelor de asigurări generale.
În ansamblu, piaţa de asigurări a scăzut uşor anul trecut, primele brute subscrise de companii fiind în valoare de 8,1 miliarde de lei. Gradul de penetrare a pieţei de asigurări în PIB a fost anul trecut de doar 1,2%.
Adrian Marin spune că motivul pentru care piaţa e subdezvoltată este reprezentat de veniturile foarte mici ale populaţiei.