Bănci și Asigurări

Piaţa este dependentă de RCA pentru că românii se asigură doar când sunt constrânşi

Adrian Marin: Vorbim de o piaţă de asigurări subdezvoltată, pentru că avem o putere de cum­părare foarte scăzută la nivelul populaţiei.

Adrian Marin: Vorbim de o piaţă de asigurări subdezvoltată, pentru că avem o putere de cum­părare foarte scăzută la nivelul populaţiei.

Autor: Andra Oprescu

30.04.2015, 00:06 216
Poliţele auto, în special poliţele auto obligatorii (RCA), domină piaţa locală de asigurări deoarece clienţii încheie o poliţă doar atunci când sunt constrânşi să facă acest lucru, consideră Adrian Marin, CEO al Generali, o companie de top zece din industria asigurărilor. Poliţele auto reprezintă circa trei sferturi din piaţa de asigurări generale.
 
„Avem o piaţă dominată de asigurările auto, pentru că frecvenţa daunelor auto este cea mai mare din Europa Centrală şi de Est şi atunci este normal ca românii să se preo­cupe de asigurarea autoturis­mului mai întâi, pentru că aici văd ei clar cele mai multe riscuri produse. De asemenea, asigurările auto obligatorii de­ţin pon­de­rea majoritară pen­tru că s-a demon­strat sta­tistic că românii reacţio­nează doar la fenomenul coercitiv“, spune şeful Generali.
 
Poliţele auto obligatorii au crescut cu 13% anul trecut, pâ­nă la 2,8 miliarde de lei, ajun­gând astfel să reprezinte 43% din totalul poliţelor de asi­gurări generale.
 
În ansamblu, piaţa de asi­gurări a scăzut uşor anul trecut, primele brute subscrise de com­panii fiind în valoare de 8,1 mili­arde de lei. Gradul de pene­trare a pieţei de asigurări în PIB a fost anul trecut de doar 1,2%.
 
Adrian Marin spune că motivul pentru care piaţa e subdezvoltată este reprezentat de veniturile foarte mici ale populaţiei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO