Bănci și Asigurări

Popa, BRD: Nu stiu care este prima banca din sistem, dar stiu ca avem cea mai mare retea

Popa, BRD: Nu stiu care este prima banca din sistem, dar stiu ca avem cea mai mare retea

Sorin Popa, directorul general adjunct al BRD-SocGen: Evolutia din retail ne ajuta, iar rezultatele financiare ale bancii pe primul semestru au fost in concordanta cu asteptarile noastre. Avand in vedere ca vorbim de o piata cu marje in scadere, pot spune ca am avut chiar o crestere frumoasa.

20.07.2007, 19:25 33

BRD-SocGen continua si in 2007 campania de extindere a retelei de unitati, urmand sa depaseasca 700 la sfarsitul anului, desi a incetinit ritmul deschiderii de noi agentii, spune Sorin Popa, directorul general adjunct (vicepresedinte) al bancii responsabil cu retailul.
"Continuam cu deschiderea de unitati, dar de o maniera sensibil redusa fata de 2006. Inainte faceam mass market, acum lucram dupa o strategie deschisa, care ne permite sa luam decizii rapide in functie de oportunitati, pe baza unei analize riguroase a potentialului fiecarei noi locatii. Insa chiar si asa vom trece de 700 de unitati", a declarat pentru ZF Sorin Popa, mentionand ca nivelul de 600 de unitati atins la sfarsitul lui 2006 reprezinta "un optim care poate fi ameliorat".
El sustine ca toate unitatile deschide pana in septembrie 2006 au si trecut pragul de rentabilitate, fiind nevoie de cel putin sase luni pentru ca o agentie noua sa devina profitabila.
"Ritmul de atingere a punctului zero este mult mai lent acum decat in perioada 2004-2005, avand in vedere evolutia pietei, si de aceea suntem foarte atenti la fiecare locatie".
Seful retailului BRD spune ca fiecare unitate este monitorizata strict luna de luna, iar pana acum din peste 450 de unitati mici deschise pe modelul specializat de retail BRD Express numai una a fost inchisa si nu din considerente de rentabilitate, ci din cauza vecinatatii cu o sucursala mai bine plasata. In luna aprilie, BRD a atins pragul de 100 de unitati operationale in Bucuresti.
De anul trecut, a doua mare banca de pe piata dupa active a inceput sa se uite si la zona rurala, unde a amplasat pana in prezent circa 60 de mini-agentii.
"Segmentul rural merge foarte bine si nu am avut nicio situatie in care sa fie necesara relocarea vreunei agentii. In alegerea locatiilor ne ghidam dupa veniturile populatiei dintr-o anumita localitate", a declarat Popa. El spune ca BRD crede mult in potentialul sectorului agricol si are deja o politica definita pentru finantarea acestui domeniu.
Cat priveste pilotul de unitati cu servicii 24 de ore din 24 pentru clientii de retail, Popa afirma ca este programata o dezvoltare progresiva, in orase mari.
Pe langa Bucuresti, el nominalizeaza la capitolul zone cu contributie mare la cresterea retailului BRD Timisoara si Clujul, dar si Iasiul, care "devine efervescent", dupa cum au remarcat si alti bancheri.
Popa sustine ca BRD a dat in 2004 semnalul refacerii strategiilor de retail ale tuturor bancilor mari prin deschiderea a 33 de unitati intr-o singura zi si lansarea unei campanii de extindere agresiva. "Am crezut in cresterea sanatoasa a economiei, in perspectiva intrarii in UE si toti marii jucatori s-au aliniat la strategia noastra de crestere rapida in retail."
De asemenea, Popa sustine ca nicio alta banca de pe piata nu are "un retail atat de divers si de prompt in servicii".
"Nu stiu care este de fapt prima banca din sistem. Stiu insa ca avem cea mai mare retea, pentru ca CEC nu poate fi pus la socoteala, ca pe sectorul corporate BRD este lider de piata si cel putin la capitolul rentabilitate intrece de departe BCR, in conditiile in care ajunge la un profit comparabil".
In plin proces de integrare in grupul Erste, BCR face eforturi pentru a tine pasul cu expansiunea BRD pe retail, accelerandu-si programul de deschidere de noi unitati. La sfarsitul lunii iunie BCR ajunsese la 507 unitati, in conditiile in care BRD numara 635 la sfarsitul trimestrului I.
Popa afirma ca pe baza dezvoltarii retelei, BRD va ajunge la 3 milioane de clienti de retail pana in 2009, fata de circa 2,2 milioane in prezent.
"Tinem un calcul foarte strict, pentru ca altminteri avem deja 3,8 milioane de conturi de retail."
Cat priveste contributia retailului la rezultatele financiare ale bancii, Sorin Popa spune ca acest segment, incluzand si IMM-urile, constituie motorul de crestere pentru BRD, avand o contributie de peste 50% la veniturile institutiei de credit.
"Evolutia din retail ne ajuta, iar rezultatele financiare pe primul semestru au fost in concordanta cu asteptarile noastre. Avand in vedere ca vorbim de o piata cu marje in scadere, pot spune ca am avut chiar o crestere frumoasa", a spus Popa.
Pe 6 august, BRD-SocGen urmeaza sa-si faca publice rezultatele financiare pe primul semestru.
Popa afirma ca in ultima perioada banca a inregistrat o crestere foarte mare a creditelor imobiliare, "pe fondul unei politici mai agresive". El admite ca banca pierduse in ultimii ani foarte mult din cota de piata care i-ar fi revenit in mod natural, avand in vedere pozitia detinuta si la alte produse.
"Am considerat ca e normal sa avem o cota de piata mai mare la ipotecare, de cel putin 14-15%, in conditiile in care media la celelalte produse este de 18-22%." Asa ca BRD a profitat de aprobarea de catre BNR a noilor norme de creditare pentru a promova o noua oferta de credite ipotecare in euro, cu dobanzi nominale care pornesc de la 5,75%, si pentru care avansul nu mai este obligatoriu.
Popa explica optiunea de a promova credite in euro prin faptul ca banca avea un bilant preponderent in lei, asa incat isi "permite" sa extinda expunerea pe euro.
"Pe piata exista cerere pentru credite in euro si o servim. Avand in vedere ca pana in 2013-2015 urmeaza sa adoptam euro, cred ca putem continua fara riscuri majore sa acordam credite imobiliare si ipotecare in lei." El spune ca abordarea generala a acestui segment ramane prudenta, avand in vedere ca Soci?t? G?n?rale are in mod traditional deja o astfel de atitudine fata de sectorul imobiliar.
"Nu consideram ca ar fi vorba de o bula imobiliara in acest moment, insa o corectie va avea loc, chiar daca nu putem determina perioada in care se va produce", mai spune Popa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO