Bănci și Asigurări

ProCredit si Visa aduc pe piata locala cardul cu chip

08.11.2005, 18:57 38

ProCredit Bank a emis primele carduri cu chip de pe piata romaneasca, dupa ce la inceputul anului Banca Comerciala Romana a intermediat prima tranzactie cu un astfel de card.

ProCredit si-a inceput activitatea pe aceasta piata prin emiterea, intr-o prima faza, a doua carduri cu chip de debit sub sigla Visa. Unul va fi destinat clientilor persoane fizice, iar celalalt persoanelor juridice, banca fiind orientata preponderent spre finantarea intreprinderilor mici si mijlocii. Cardurile vor avea atasat un cont direct si nu unul de card, pentru usurarea operatiunilor.

Cele doua carduri - Visa Electron si Visa Business Electron - vor fi duale, avand atat chip, cat si banda magnetica, pentru a putea fi acceptate de ambele retele aflate in functiune. Banca ofera si posibilitatea contractarii unui descoperit de cont pe card.

Catalin Cretu, director regional pentru Romania si Bulgaria al Visa International CEMEA, spune ca in curand vor aparea pe piata si alti emitenti, astfel ca se asteapta ca pana la jumatatea anului viitor numarul cardurilor cu chip sa ajunga la 100.000 de unitati. El se asteapta ca de anul viitor bancile sa-si dezvolte mai ales retele de acceptare, de vreme ce tendinta pe plan mondial este de migrare catre cardurile cu chip. De altfel, majoritatea terminalelor permit prin constructie acceptarea cardurilor inteligente, insa bancile trebuie sa opereze modificarile de soft ale retelelor.

"Principalul avantaj al cardurilor cu chip este ca ofera mult mai multa siguranta decat cele cu banda magnetica, fiind mult mai dificil si scump de falsificat", spune Cretu. In regiunea Visa CEMEA (Europa Centrala si de Est, Orientul Mijlociu si Africa), in care Romania este inclusa in acest moment, numarul total al cardurilor cu chip este de 2,5 milioane, reprezentand 4% din totalul cardurilor Visa. Acestea sunt acceptate la plata la 161.000 de locatii, respectiv 39% dintre comercianti si 5% dintre ATM-uri.

Totodata, aceste carduri permit setarea unor limite diferentiate pentru tranzactiile realizate offline (fara aprobarea bancii) pentru fiecare client, precum si oferirea de servicii adaugate, in special de fidelizare.

"Avem de gand ca in viitor sa atasam astfel de servicii pe chip. Nu introducem aceste servicii acum pentru ca suntem la momentul pionieratului. Asteptam mai intai sa educam clientii", a declarat Ilinca Rosetti, directorul directiei de carduri din ProCredit Bank.

ProCredit Bank detinea la sfarsitul lui octombrie active totale in valoare de 115 milioane de euro. Portofoliul de credite al bancii totalizeaza 80 de milioane de euro, in timp ce depozitele atrase de la clienti se ridica la 51 de milioane. Banca opereaza in prezent o retea de 17 unitati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO