Bănci și Asigurări

Publicitate de 10 mil. euro pentru pensiile private in prima saptamana

27.09.2007, 17:57 10

Batalia companiilor de pensii pentru a atrage cat mai multi clienti s-a mutat in reviste, ziare si pe posturile de radio si TV, cheltuielile administratorilor cu publicitatea (rate-card) fiind de circa 9,7 mil. euro in prima saptamana de la lansarea sistemului de pensii obligatorii. Suma neta este mai mica, intre 30-50% din rate-card.
Potrivit datelor furnizate ZF de agentia de monitorizare Alfa Cont, cea mai mare parte a bugetelor de publicitate a fost alocata spoturilor TV (aproape 9 mil. euro). Pentru publicitatea pe alte tipuri de media administratorii de pensii au cheltuit mult mai putini bani: ziare - 457.000 de euro, radio - 119.000 de euro si restul pentru reviste.
In prima zi de functionare a sistemului de pensii obligatorii (17 septembrie), cheltuielile administratorilor cu publicitatea au fost de 1,14 milioane de euro.
Suma a crescut in fiecare zi a saptamanii trecute, pana la 1,74 de milioane de euro in data de 23 septembrie.
De altfel, cele 17 companii prezente pe piata pensiilor obligatorii au anuntat inca de la infiintare bugete impresionante pentru publicitate, de ordinul milioanelor de euro fiecare. Lupta companiilor pentru a castiga cat mai multi participanti la fondurile pe care le administreaza va dura patru luni, pana la mijlocul lui decembrie, perioada in care toti angajatii care au mai putin de 35 de ani sunt obligati sa adere la un fond de pensii.
Sumele platite de administratori pentru reclame vor scadea semnificativ la sfarsitul anului, in conditiile in care majoritatea companiilor au anuntat campanii publicitare cu o durata de patru luni.
Pentru salariatii care au intre 35 si 45 de ani, aderarea la un fond de pensii este optionala. Numarul celor care vor adera la fondurile de pensii administrate privat este estimat la 3 milioane de persoane.
Salariatii care sunt obligati sa adere la un fond, dar care nu vor face acest lucru pana la mijlocul lunii decembrie, vor fi repartizati in mod aleatoriu la un fond de pe piata.
Pensiile private sunt cea mai mare afacere a urmatoarelor decenii, activele pe care le vor administra companiile de pe aceasta piata fiind estimate la peste 20 de miliarde de euro in 2020.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO