Bănci și Asigurări

Raiffeisen a adunat 700 de clienti cu averi de peste 40.000 euro

Raiffeisen a adunat 700 de clienti cu averi de peste 40.000 euro

Razvan Munteanu: In Raiffeisen Exclusive clientul are consultanta in servicii financiare si de investitii

17.07.2007, 17:58 133

Raiffeisen Exclusive, brandul sub care opereaza serviciul de private banking al Raiffeisen Bank, a ajuns sa numere circa 700 de clienti, in crestere cu aproape 200 fata de aprilie. In acelasi timp, volumul activelor administrate a urcat cu circa 30 mil. euro, pana la aproximativ 230 mil. euro. Valoarea medie a unui portofoliu se apropie astfel de 330.000 de euro.
Banca a deschis locatii specializate in marile orase - Bucuresti, Brasov, Constanta, Timisoara, Iasi - fiecarui client fiindu-i alocat un bancher personal, care ii cunoaste apetitul fata de risc si portofoliul de investitii.
Oferta de private banking a Raiffeisen este structurata pe doua paliere: un pachet de servicii de baza pentru clientii care dispun de sume cuprinse intre 40.000 si 100.000 euro si un pachet mai diversificat, cu mai multe optiuni de plasament, pentru clientii care dispun de fonduri de peste 100.000 de euro, acesta reprezentand de altfel nivelul minim de la care incepe in general oferta de private banking pe piata locala.
"Clientii care dispun de fonduri de peste un milion de euro si isi doresc portofolii mai sofisticate pot beneficia si de instrumente financiare pe pietele externe prin intermediul bancii Kathrein & Co - banca de investitii private a Raiffeisen Zentralbank ?sterreich", spune Octavia Cutus, managerul departamentului investitii private al Raiffeisen Bank Romania.
Lansat in urma cu un an, serviciul este dedicat clientilor de top persoane fizice.
"Ne-am propus ca Raiffeisen Exclusive sa devina un loc unde clientul sa fie intr-o comunicare directa cu bancherul sau personal si, intr-un spatiu relaxat, personalizat, sa beneficieze de consultanta in servicii financiare si de investitii", spune Razvan Munteanu, vicepresedinte al Raiffeisen Bank. Din ce in ce mai multe banci - inclusiv dintre cele medii si mici (Credit Europe, Piraeus, Leumi sau Bank of Cyprus), dar si din afara - pun ochii pe segmentul clientilor cu lichiditati peste medie, mizand pe tendinta de crestere a averilor personale odata cu majorarea veniturilor.
De pilda, UniCredit Tiriac a inclus in strategia de crestere pe urmatorii trei ani o abordare mai agresiva pe private banking, cu ajutorul bancii specializate a grupului, pe baza structurii dezvoltate deja la fosta HVB Tiriac si care numara in primavara circa 1.000 de clienti cu averi lichide de peste 100.000 de euro.
Eurobank EFG Private Banking Romania, departamentul de private banking al Bancpost, si-a lansat oficial operatiunile la inceputul anului, cu o stacheta mai inalta a averilor minime, de 250.000 de euro. BRD, un alt jucator care revendica o pozitie solida pe aceasta piata, administreaza portofolii medii pe client de circa 650.000 de euro. Circa 98% din clientii de private banking ai BRD sunt din Bucuresti, preponderenta fiind valabila pentru majoritatea bancilor care ofera astfel de servicii.
Pe langa jucatorii care au acumulat deja experienta pe piata locala, precum ING sau BCR, care isi restructureaza departamentul de specialitate dupa modelul Erste, cresterea veniturilor romanilor a inceput sa atraga mari jucatori europeni cu traditie in domeniu. Dintre bancile din UE care au notificat la BNR intentia de a oferi servicii in mod direct in Romania, multe sunt specializate pe private banking.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO