Teama de risc a clienţilor s-a mai atenuat, iar vânzările de poliţe de viaţă cu componentă investiţională (unit-linked) au crescut uşor în primele luni ale anului, spune Marius Popescu, directorul general al ING Asigurări, cea mai mare companie din piaţa asigurărilor de viaţă.
Şeful ING Asigurări afirmă că revigorarea economiei s-a simţit la nivelul businessului propriu al asigurătorului, care a crescut cu 7% în primele trei luni.
„Se vede o revenire pe segmentul poliţelor unit-linked şi implicit un apetit mai ridicat pentru risc. Cu toate acestea, cea mai mare parte din businessul nou a fost generată de asigurările tradiţionale“, a explicat Popescu. Aproximativ 67% din businessul nou din primul trimestru a fost din poliţele tradiţionale, ponderea fiind însă în scădere de la 73% în acelaşi interval al anului trecut.
Subscrierile ING Asigurări au avansat în primele trei luni peste creşterea bugetată de 5%, iar Popescu se aşteaptă ca ritmul de creştere să se menţină până la finalul anului. Subscrierile asigurătorului cumulau 146 mil. lei (33 mil. euro) după primele trei luni din acest an.
Pe de altă parte, şeful ING Asigurări susţine că numărul clienţilor care solicită răscumpărarea anticipată a poli-ţelor s-a diminuat semnificativ, iar portofoliul a fost curăţat de clienţii care aveau probleme financiare. Volumul răscumpărărilor efectuate de clienţii ING au scăzut cu 19% în perioada ianuarie-martie a acestui an. „Răscumpărările au scăzut semnificativ în ultimii ani. Cei care aveau nevoie de lichidităţi şi-au reziliat poliţele în anii de vârf ai crizei. Portofoliul s-a curăţat acum.“ La nivel de piaţă, clienţii companiilor de asigurări de viaţă au reziliat poliţe în valoare de 92 mil. lei (21 mil. euro) în perioada ianuarie-martie a acestui an, în scădere cu 21% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF).