Bănci și Asigurări

Specializarea pe produse si clienti, sansa bancilor mici

17.07.2006, 18:54 11

Accentuarea mediului concurential va impune schimbari in strategia bancilor mici si mijlocii, prin eventuale fuziuni si achizitii, capacitatea acestora de autofinantare pe termen lung fiind considerabil redusa comparativ cu a marilor jucatori de pe piata, anticipeaza Raportul asupra stabilitatii financiare, publicat de BNR. Din 39 de banci comerciale, 22 inregistreaza cote de piata mai mici de 1% din activele totale ale sistemului. In primele trei luni din 2006, majoritatea acestor banci au reusit doar sa-si conserve cota detinuta la sfarsitul lui 2005, desi piata a crescut in ansamblu cu 8,3%. BNR vede ca solutie de supravietuire pentru bancile noi dezvoltarea ca jucatori de nisa, care sa se concentreze pe produse specializate sau pe anumite segmente de clienti. Deocamdata, bancile mici se bazeaza cel mai mult pe autofinantare - 12,58%, fata de o medie de 6,37% in cazul bancilor mari. Desi multe banci - mari si mici - au desfasurat campanii importante de extindere a retelelor de unitati, densitatea bancara exprimata ca numar de banci la 100.000 de locuitori s-a mentinut in ultimii ani la un nivel aproximativ constant, de 0,18%, potrivit BNR.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO