Bănci și Asigurări

UniCredit pregateste normele de creditare pentru clientii cu venituri mari

UniCredit pregateste normele de creditare pentru clientii cu venituri mari

Banca pregateste produse si servicii si pentru clientii de retail de masa, cu venituri mai mici

19.07.2007, 18:41 22

UniCredit Tiriac are in proces de elaborare normele de acordare a creditelor pentru persoane fizice si estimeaza ca le va putea trimite la BNR la inceputul lunii august.
"Normele nu reprezinta un scop in sine, insa avem nevoie de ele pentru a putea acorda credite mai mari clientilor cu venituri peste medie", a declarat pentru ZF Rasvan Radu, presedintele executiv al bancii.
De altfel, ofertele lansate de cele patru banci care au obtinut pana acum aprobarea de la BNR pentru a acorda credite dupa norme individuale arata in mod evident ca principalii beneficiari sunt clientii cu venituri mari - singurii care pot obtine credite fara avans si la niveluri cat mai apropiate de valoarea totala a unui imobil, de exemplu.
UniCredit Tiriac pregateste normele in contextul in care pregateste modificari de anvergura in oferta de produse si servicii de retail, care sa permita abordarea retailului de masa. Rasvan Radu spune ca banca asteapta in scurt timp instalarea unui nou vicepresedinte responsabil cu retailul, care sa preia acest proiect.
"Am incheiat selectia si negocierile", a declarat Radu, mentionand ca intreaga echipa de management va fi consolidata, inclusiv pentru proiectele noi din retail, banca urmand sa se bazeze in buna masura pe expati si pe experienta castigata de grupul UniCredit pe celelalte piete pe care opereaza.
Cat priveste procedura de avizare a normelor la BNR, Radu este de parere ca "era bine sa se acorde un termen initial de trei luni in care toate bancile sa poata depune si discuta proiectele cu specialistii BNR", astfel incat sa nu fie distorsionate conditiile concurentiale.
"In mod clar procesul putea fi mai bun, insa daca este bine gestionat in cele din urma poate asigura un cadru mai uniform de operare a bancilor decat prin normele generale, la care bancile gaseau tot timpul portite de evitare, rezultand o denaturare si mai mare a competitiei decat in situatia actuala", comenteaza Rasvan Radu.
Seful UniCredit Tiriac afirma ca targetul grupului pe piata romaneasca este ca banca locala sa se situeze undeva in primele cinci, fara ambitii de a deveni neaparat lider de piata.
"In niciun caz nu avem tinte de atins in ceea ce priveste cota de piata. Avem obiective legate de venituri, de profitabilitate, de raportul cost/venituri", sustine Rasvan Radu. El anticipeaza ca ponderea costurilor in venituri va creste pe termen scurt peste nivelul actual de circa 50% din cauza programului de investitii pentru dezvoltarea operatiunilor de retail, urmand ca apoi sa revina spre "cel mult" 50%.
Desi primul semestru al acestui an a fost dominat de integrarea dintre HVB Tiriac si UniCredit Romania, Rasvan Radu spune ca rezultatele financiare consolidate au fost "foarte bune".
"Profitul consolidat a crescut cu circa 50%, iar volumele vandute au fost in parametri, ambele banci avand o prezenta foarte buna pe piata. Cu soldurile creditelor nu suntem insa acolo unde ne doream pentru ca nu am avut drept tinta retailul de masa si ca atare nu am avut in portofoliu produse pe 8-10 ani", a declarat Radu, precizand ca vor fi lansate in curand si credite pe 8-10 ani, in contextul noii strategii de banca de mass market.
UniCredit Tiriac este in curs de definitivare a strategiei generale pentru urmatorii 3-5 ani, urmand ca apoi sa fie pregatite mecanismele de implementare. O componenta importanta va fi lansarea unui program de crestere a vanzarilor, unul dintre pilonii acestuia fiind legarea castigurilor salariale ale angajatilor de performanta in vanzari, asa cum se practica in ultima vreme la multe banci mari de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO