Bănci și Asigurări
ZF Live. George Cojocaru, RTD Asigurări: Companiile de asigurări se feresc de poliţele auto, care sunt generatoare de cash, dar nu şi de profit
George Cojocaru, director general al RTD Asigurări: Piaţa este mai curată pentru că sunt lucruri care pot fi controlate mult mai eficient.
Nivel comisionului mediu pe care un broker de asigurări îl încasează pe segmentul non-auto este de 10-12%, dar poate ajunge şi la 20% din valoarea primei brute încasate.
Dacă în trecut poliţele auto erau vânate de majoritatea asigurătorilor în încercarea de a-şi creşte cota de piaţă, situaţia s-a inversat în prezent, iar companiile se feresc să vândă poliţe auto, în special obligatorii (RCA), în condiţiile în care acestea sunt generatoare de cash, dar nu şi de profit, a afirmat George Cojocaru, director general al RTD Asigurări, firmă care oferă servicii de consultanţă pe piaţa asigurărilor şi care a înregistrat o cifră de afaceri de 100.000 de euro anul trecut.
„Companiile se feresc de asigurările auto (Casco şi RCA), care sunt generatoare de cash, dar nu şi de profit“, a spus George Cojocaru la ZF Live. El susţine că nivel comisionului mediu pe care un broker de asigurări îl încasează pe segmentul nonauto este de 10-12%, dar poate ajunge şi la 20% din valoarea primei brute încasate.
Cojocaru apreciază că piaţa locală de asigurări este mai curată în prezent, curăţenia venind în urma falimentului unor companii foarte active în zona RCA, precum Astra Asigurări şi Carpatica Asig.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels
-
Concedieri în auto: Leoni închide fabrica din Luduş care a rezistat zece ani. 200 de salariaţi rămân fără loc de muncă dacă nu acceptă mutarea la Arad sau Bistriţa
-
Daniel Slăvenie, CEO & partner, Limitless Agency: Piaţa românească de e-commerce a atins pragul de 7 mld. euro şi se află într-un moment de stabilizare
-
Hakan Bulgurlu, CEO al Beko: Avem în România un sistem bine pus la punct pentru a alimenta cu electrocasnice întreaga lume. Cea mai mare fabrică a Beko Europe e la Ulmi (Dâmboviţa)
-
Halal cultură! Sala Palatului, vârful de lance al culturii bucureştene, are scaune şi mochetă rupte şi pătate şi bucăţi de lemn desprinse din scenă
-
Bursă. Efectul secundar al maximelor istorice de la BVB: Metropolitan îşi reduce expunerea la Banca Transilvania din cauză că depăşea 5% din activ
-
Andreea Nica, vicepreşedintele CFA, avertizează asupra modelului actual al economiei: Nu poţi să dai 7 din 9 mld. lei credite pentru consum, este nevoie de credite de investiţii în producţie
-
Raiffeisen Bank a înregistrat o scădere a soldului creditelor în T1/2024 cu 4%, dar aşteptările rămân ancorate într-un ritm moderat de creştere pentru anul acesta. Profitul obţinut scade cu 6%, până la 390 mil. Lei
-
Business sportiv. De ce cluburile sportive ar trebui să fie conduse de manageri? Ionuţ Georgescu, manager CSO Voluntari: De multe ori, cluburile sunt conduse de foşti sportivi, nimeni nu le contestă performanţele, dar managementul are caracteristici diferite. Sportivii sunt foarte individualişti, pe când rolul managerilor este să vadă scopul comun al tuturor
-
Business sportiv. Vara tenisului românesc. Romanian Tennis Series, un circuit organizat de Fundaţia Ţiriac cu 14 turnee ITF Futures, va debuta în luna mai. Circuitul numără şase competiţii dedicate tenisului masculin şi opt competiţii la feminin
-
Antreprenori locali. Producătorul de mezeluri Fox a ajuns la afaceri de 477 mil. lei în 2023 şi peste 950 de angajaţi
-
ZF Investiţi în România! Ştefan Mandachi, antreprenor: Oraşele României s-au dezvoltat datorită antreprenorilor români, prin investiţiile lor. Ce era Iaşiul acum fără Palas?
-
ZF Agropower. Dulcinella, o reţea de 20 de magazine cu produse de cofetărie, caută soluţii pentru a creşte exportul cu noi acţionari şi planuri de investiţii
-
ZF/FirstBank Lecţii de Business. Armand Domuţa, Restart Energy: Cel mai important pas este trecerea de la antreprenor-jucător la antreprenor-antrenor de echipe
-
Afaceri de la Zero. O familie din Constanţa a pariat pe o afacere inedită: paie de băut din tulpini din grâu. „Vrem să intrăm cu produsele în HoReCa“
-
Digitalizarea poate ajuta şi clienţii băncilor din zona rurală să acceseze servicii financiare fără să depindă de amprenta teritorială a unei bănci, ducând astfel la creşterea incluziunii financiare. Sistemul bancar este încă la început în privinţa inteligenţei artificiale, a digitalizării şi, în continuare, este o discrepanţă mare rural-urban