Electromagnetica Bucureşti (ELMA), una dintre cele mai mari companii de pe bursă care are drept acţionar principal salariaţii, a obţinut anul trecut un câştig net de 15 mil. lei, cu 3,1% mai ridicat faţă de anul precedent.
Creşterea profitului a venit în ciuda unui declin de 11% la nivelul vânzărilor, care au ajuns la 397,4 mil. lei (89,9 mil. euro).
Electromagnetica s-a confruntat în ultimii doi ani cu o piaţă a energiei dificilă, caracterizată de o presiune pe preţuri şi consum în scădere, în special pe segmentul industrial, care a afectat marjele companiei din trading de energie. Cu toate acestea, societatea a reuşit să ţină costurile sub control, cheltuielile materiale coborând cu 19,8% anul tre-cut, la 292,7 mil. lei (aproape 66 mil. euro).
În totalul cifrei de afaceri a companiei, trei sferturi reprezintă activitatea de trading şi furnizare de energie, diferenţa fiind completată de activitatea de producţie, din care o pondere de circa 40% o are producţia de corpuri de iluminat cu leduri. Costurile cu salariile angajaţilor Electromagnetica s-au majorat anul trecut cu 20%, respectiv un plus de aproape 6 mil. lei, datorat cel mai probabil creşterii producţiei pe segmentul aparatelor de iluminat cu LED, care au înregistrat o creştere puternică în ultimi doi ani.
În ultimele trei luni ale anului trecut vânzările Electromagnetica au scăzut cu 15,9%, însă profitul companiei s-a majorat cu 4,3%, la 1,43 mil. lei.
Electromagnetica vrea să compenseze scăderea de pe segmentul tradingului de energie cu investiţii în sectorul producţiei de energie hidro, prin achiziţia de microhidrocentrale şi de aparate pentru iluminat cu LED, pentru care a alocat sume importante.
Articol publicat în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 17.02.2014
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels