Burse - Fonduri mutuale

Electromagnetica: A trebuit sa ne adaptam sau sa crapam. Cum a reusit Eugen Scheusan sa conduca compania pe vremuri de criza

22.03.2010, 23:04 271

Producatorul de echipamente electrice si de telecomunicatiiElectromagnetica Bucuresti (ELMA) a reusit in decursul ultimilorsase ani sa-si majoreze afacerile de opt ori odata cu reorientareaactivitatii spre alte segmente, precum cel al producerii sifurnizarii de energie electrica, care contribuie in prezent cu70-80% la afaceri.

Electromagnetica este una dintre putinele societati privatizateprin metoda Mebo (achizitionata de conducerea si angajatiisocietatii), care a reusit sa se restructureze cand piata siclientii nu au mai sustinut activitatea traditionala.

"Anii 2001-2003 au fost foarte grei pentru noi pentru ca firmeledin telecom au incetat investitiile. Din aceasta cauza a trebuit sane adaptam sau sa crapam si din toate discutiile pe tema «ce safacem» am ajuns la tradingul de energie", spune Eugen Scheusan,directorul general al Electromagnetica Bucuresti.

Businessul Electromagnetica s-a aflat pe o panta ascendenta sianul trecut, cifra de afaceri ajungand la peste 400 mil. lei (94,2mil. euro), iar profitul companiei a urcat cu 50%, la 28,4 mil. lei(6,7 mil. euro). Majoritatea producatorilor industriali privatizatidupa 1990 nu au reusit sa se adapteze cand principalele piete siclientii traditionali ai acestora au disparut, iar ca urmare aufost inchisi si au devenit afaceri mobiliare. Multe dintre uzineledin Capitala, precum Umeb, Laromet, Automatica sau Electrotehnica,au ajuns locatii pentru malluri si ansambluri rezidentiale.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO