Burse - Fonduri mutuale

Expatii lui Tender economisesc jumatate din profitul Prospectiuni prin taieri de costuri

Expatii lui Tender economisesc jumatate din profitul Prospectiuni prin taieri de costuri

Gehrig Schultz ocupa din decembrie 2008 functia de director general

20.08.2009, 19:18 87

Programul de reducere a personalului firmei Prospectiuni Bucuresti (PRSN) impus de expatii adusi de curand la conducerea societatii de omul de afaceri Ovidiu Tender va avea ca rezultat o economie de 10 mil. lei (2,4 mil. euro) in fiecare an, reprezentand circa jumatate din profitul mediu inregistrat de companie in ultimii cinci ani.

"Pana in prezent numarul de angajati s-a redus cu circa 200, iar pana la finele anului va mai scadea cu circa 150. Acestea sunt valori nete, pentru ca noi mai si angajam in vederea intineririi personalului. Vrem sa construim o companie pentru viitor", a declarat Gehrig Schultz, care ocupa din decembrie 2008 functia de director general al Prospectiuni Bucuresti.

El a precizat ca efectele reducerii numarului de angajati nu s-au vazut inca in rezultatele companiei din cauza cheltuielilor suplimentare cu platile compensatorii. Compania si-a propus sa taie 36% din angajati, respectiv un numar de 400 de salariati din totalul celor permanenti de circa 1.100. Gehrig Schultz mai spune ca, in total, prin programul de restructurare, cheltuielile operationale se vor reduce cu aproximativ 10%, adica cu circa 15 mil. lei (3,56 mil. euro), daca ne raportam la cheltuielile Prospectiuni din anii 2006-2007, cand firma a realizat o cifra de afaceri similara cu cea estimata de conducere pentru acest an, de circa 50 mil. euro.

Intr-un an in care majoritatea companiilor geologice de pe plan international au raportat scaderi substantiale ale afacerilor, Prospectiuni a raportat in primul semestru o cifra de afaceri in crestere cu 87%, de 106 mil. lei (25,2 mil. euro).

"Piata geologica mondiala s-a contractat puternic, unele companii din domeniu inregistrand pe plan international scaderi si de 70% ale afacerilor. Noi am avut noroc cu clientii interni, Romgaz si Petrom, care chiar au cerut lucrari mai multe decat anul trecut", spune Schultz.

Cresterea afacerilor Prospectiuni din acest an vine in contextul in care compania realizeaza lucrari de prospectare 3D pentru Petrom, care au lipsit anul trecut.

Pe fondul avansului afacerilor, profitul net al Prospectiuni a urcat de circa 12 ori in primele sase luni, ajungand la 22,2 mil. lei (5,2 mil. euro), cifra care depaseste chiar si rezultatul estimat de conducere pe tot anul 2009.

"Lucrarile pentru anul in curs sunt aproape contractate in intregime. Istoric vorbind, partea a doua a anului este mai putin profitabila pentru companie din cauza conditiilor mai vitrege de vreme care necesita imobilizarea unei forte de munca si de resurse mai mari. Totusi vom face profit si in semestrul al doilea", a precizat Schultz.

Conducerea Prospectiuni spune ca din informatiile pe care le are in acest moment, anul viitor va fi destul de asemanator cu 2009, dar ca de obicei bugetele se discuta in luna septembrie, cand va dispune de mai multe date in acest sens.

"Desi pretul petrolului este dublu fata de inceputul anului, comenzile de prospectare pe plan international se mentin scazute, pentru ca din nefericire investitiile in acest domeniu se realizeaza pe termen lung. Posibil ca efectele cresterii petrolului sa se vada din 2010. Totodata, clientii nostrii au in continuare dificultati privind finantarea si manifesta o mai mare prudenta din cauza volatilitatii preturilor, mai ales dupa scenariul de anul trecut, cand pretul petrolului s-a redus de la 150 de dolari la 35 de dolari in doar cateva luni", explica Gehrig Schultz.

Conducerea Prospectiuni spune ca profilul international al companiei a crescut mult in ultima perioada, firma fiind contactata de reprezentantii statelor Ecuador si Venezuela pentru a fi inregistrata in vederea efectuarii de lucrari pe plan local.

"Intrarea pe aceste piete este destul de riscanta din cauza conflictelor armate, plus ca necesita o investitie de peste 3 mil. euro inainte sa vezi primele rezultate. Asteptam o oportunitate potrivita. Preferam sa ne extindem mai intai in tari ca Turcia si Maroc, unde intelegem business-ul si care nu au probleme de securitate decat sa ne aruncam in jungla intre gorile si mitraliere", spune Tim Branch, directorul de dezvoltare si vicepresedinte al Prospectiuni.

El a precizat ca lucrarile pentru piata din Iran reprezinta un business stabil pentru companie si ca au realizat un joint-venture in Turcia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO