Burse - Fonduri mutuale

Gheorghe Grad, Country Manager, Renomia: La densitatea asigurărilor din România este puţin probabil un disruption, însă în mod cert trebuie să provocăm generaţia tânără. În 5 ani avem un profil total diferit de decidenţi în mediul de IMM-uri care vor cumpăra asigurări

ZF Bankers Summit 2023, ziua 3

Gheorghe Grad, Country Manager, Renomia: La densitatea...

Autor: Mircea Nica

28.06.2023, 13:20 146

La densitatea asigurărilor din România este puţin probabil un disruption, însă în mod cert trebuie să provocăm generaţia tânără pentru că indiferent dacă suntem distribuitori sau asigurători, în mod cert trebuie să considerăm acest segment nou de piaţă pentru că în 5 ani avem un profil total diferit de decidenţi în mediul de IMM-uri care vor cumpăra asigurări, a spus Gheorghe Grad, Country Manager, Renomia, în cadrul Conferinţei ZF Bnakers Summit 2023, ziua 3.

“Ne dorim ca IMM-ul să fie altceva decât ce este astăzi în decizia de cumpărare a asigurărilor. Este segmentul cel mai perisabil din punctul nostru de vedere şi cel mai neasigurat. Pentru potenţial ne uităm în densiattea asigurărilor şi înţelegem diferenţa dintre noi şi restul lumii care este 10X (de 10 ori mai mic), care se regăseşte pe toate palierele, atât retail, cât şi IMM. Corporate este cel mai bine acoperit. Probabil gap-ul în corporate este între 10% şi 20% din ceea ce am considerat noi operatorii din piaţă ca fiind pachetul ideal de acoperire”, a mai adăugat Gheorghe Grad.

Ce a mai spus Gheorghe Grad, Country Manager, Renomia:

În timp ce pentru restul liniilor de asigurare, property, răspunderi trebuie să avem o cu totul alt tip de abordare, dincolo de preţ, condiţiile de asigurare, acoperirile, clauzele sunt cele care fac şi definesc raţiunea de cumpărare a poliţei de asigurare. Dacă se regăseşte la asigurătorul Casco sau dacă nu.

În cazul nostru, noi reuşim să păstrăm un echilibru de 60% corporate şi 40% retail. Căutăm să păstrăm această distribuţie pentru că ne dă un echiibru în modul de dezvoltare al companiei. Ne ducem spre online destul de mult, 10% din retail este realizat în mediul online, în timp ce piaţa de distribuţie este undeva la 60-70% retail, versus 30-40% corporate ca şi piaţă globală.

Pe online este mai mult decât o dublare, iar 2023 va fi triplare faţă de 2022, iar 2022 a fost dublare faţă de 2021.

Colapsul Euroins era una din posibilităţile pe care nu o puteam ignora. Trebuie să ai şi un scenariu sumbru atunci când operezi într-o piaţă şi trebuie să te gândeşti la ce faci, care sunt problemele tale, cum te impactează, care este segmentul de clienţi, cum comunici reţelei de vânzări, angajaţilor, ce măsuri trebuie să iei ca să asiguri siguranţa şi continuitatea, ce tipuri de contracte de asigurare ai cu acel asigurător în derulare, pentru că trebuie să găseşti soluţii. Trebuie să facem astfel de gândiri şi trebuie să controlăm ceea ce vindem. O companie care este predispusă riscului de faliment sau a ieşirii din piaţă trebuie să fie ultima soluţie de achiziţie pentru clientul tău.

Euroins reprezenta 2% din portofoliu fără a considera RCA-ul care se cumpără pe bază de preţ şi nu poţi să faci mare lucru în sensul acesta. Pentru cei 2% din clienţi a trebuit să le prezentăm în mod foarte detaliat procesul care urmează în derularea falimentului, etapele, drepturile, obligaţiile, opţiunile pe care le au, în sensul de a întrerupe contractual de asigurare şi a face o nouă achiziţie sau de a aştepta încetarea prin efectul legii a poliţei de asigurare cu dreptul de restituire a primei. În rest, nu a fost mare lucru de făcut pentru că în mod natural, din paleta de asigurători disponibili pur şi simplu unul a devenit indisponibil şi rămâI la nivelul ofetanţilor existenţi. Cred că piaţa, în momentul de faţă, are 90% companii cu acţionariat internaţional.

La 6 luni avem aproape 20% creştere, suntem în linia a aceea ce ne-am planificat anul acesta. Ne-am planificat o creştere de 20%, am reuşit 19,6%, suntem acolo în acest moment, deşi piaţa nu înregistrează nişte evoluţii neaparat crescătoare în primul trimestru. Suntem peste piaţă, suntem mai dinamici, căutăm nişe, am dezvoltat linii noi de plasament, am intrat pe piaţa de reasigurări.

PNRR-ul este o oportunitate extraordinar de mare pe care în cadrul grupului o putem prelua şi mi-ar plăcea să cred că aproape orice proiect mare de infrastructură din PNRR ne implică şi pe noi într-una din liniile de asigurare care sunt specifice acestor proiecte, chiar dacă piaţa românească nu are soluţii acolo, încercăm să aducem soluţii de la jucători europeni. Căutăm pe cât posibil să implicăm companiile de asigurări din România pentru că ne dorim ca primele de asigurare să rămână în România pe cât de mult posibil.

Marea majoritate a companiilor care câştigă licitaţiile din PNRR pe infrastructură sunt companii globale, internaţionale, care vin cu cerinţe de acoperire specific piaţelor dezvoltate. Aici toată lumea trebuie să fie inovative, inclusiv noi brokerii trebuie să fim inovativi.

@Suntem pe linia de sănătate, s-a mai temperat aici creşterea. Avem bătălia cu abonamentele medicale, este o competiţie acerbă.

@A apărut piaţa de energie verde care este un alt impuls extraordinar de important cu două linii de finanţare guvernamentale, una europeană şi un anaţională şi aici am găsit soluţii, inclusiv pentru piaţa de retail.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO