Burse - Fonduri mutuale

OMV continua restructurarea: Petrom scoate din bilant benzinarii de 233 mil. €

Valoarea medie a unei benzinarii Petrom este de circa 527.000 de euro, in timp ce benzinariile sub brandul OMV sunt evaluate la 953.000 de euro/unitate.

Valoarea medie a unei benzinarii Petrom este de circa 527.000 de euro, in timp ce benzinariile sub brandul OMV sunt evaluate la 953.000 de euro/unitate.

18.05.2010, 00:00 571

OMV Petrom (SNP) va transfera catre firma OMV Petrom Marketing,pe care o controleaza in intregime, reteaua de 442 de benzinariisub brand propriu evaluata la 232,9 mil. euro si toate contracteleaferente activitatilor de distributie si marketing, aceasta fiindcea mai ampla miscare de restructurare derulata de austrieci dupapreluarea companiei in 2004.

"Ambele societati implicate in desprindere sunt membre aleaceluiasi grup de companii, iar OMV Petrom este asociat unic al OMVPetrom Marketing. Intrucat OMV Petrom are in obiectul de activitateactivitati similare celor incluse in obiectul de activitate al OMVPetrom Marketing, pentru a evita suprapunerea resurselor si alogisticii celor doua societati, OMV Petrom intentioneaza satransfere catre OMV Petrom Marketing activitatea desprinsa", spunreprezentantii Petrom. Potrivit acestora, masura va genera reduceride costuri, precum si o rapiditate mai mare in procesuldecizional.

Operatiunea a fost aprobata de actionari la finele luniiaprilie.

In prezent, activitatea de distributie a carburantilor din cadulOMV Petrom se desfasoara prin intermediul a trei unitati de afacerirespectiv vanzarea cu amanuntul, comercial si administrareaafacerii.

Cele 442 de benzinarii care opereaza sub sigla Petrom au ovaloare de 232,9 mil. euro, valoarea medie pe statie fiind de526.900 de euro, potrivit unei evaluari realizate de firma SHMSmith Hodgkinson Romania. OMV Petrom Marketing detine in prezent 81de benzinarii sub brandul OMV pe care Petrom le-a cumparat de laactionarul majoritar dupa privatizare, cand austriecii si-aurestructurat activitatile de marketing de pe pietele din Romania,Bulgaria si Serbia. Astfel, in timp ce cele 81 de puncte dealimentare care functioneaza sub brandul OMV au o valoare de circa77,2 mil. euro, adica aproximativ 0,95 mil. euro pe unitate,conform aceluiasi evaluator.

Practic, valoarea unei statii OMV este de doua ori mai marecomparativ cu cea a unei statii Petrom, diferenta de valoare putandfi explicata atat prin faptul ca benzinariile OMV genereaza maimulte vanzari in volume pe unitate comparativ cu una Petrom, dar siprin faptul ca OMV este perceputa pe piata locala ca un brandpremium, toate benzinariile care functioneaza sub aceasta siglaavand dotari speciale cum ar fi restaurante sau anumite serviciifinanciare.

Desprinderea activitatilor de marketing si distributie se varealiza prin majorarea capitalului OMV Petrom Marketing cu 775,6milioane de lei (circa 185 de milioane de euro), la 980 milioane delei (234 milioane de euro), iar in bilantul Petrom va scadeavaloarea imobilizarilor corporale (cu valoarea benzinariilortransferate) si va creste valoarea imobilizarilor financiare (cuaportul Petrom in cadrul OMV Petrom Marketing).

Masura de reorganizare a afacerii de distributie a carburantilorvine dupa ce la inceputul lunii februarie compania si-a reorganizatactivitatea de comercializare a gazelor naturale. Astfel, toataactivitatea de gaze naturale a fost trasferata catre Petrom Gas,anterior acestei decizii, activitatea derulandu-se atat prinintermediul diviziei de gaze a Petrom, cat si prin Petrom Gas,firma detinuta in proportie de 100% de Petrom.

Compania de petrol si gaze a trecut recent prin mai multeschimbari semnificative. Astfel, anul trecut Petrom a vandut parteade petrochimie a rafinariei Arpechim catre Oltchim. Pana lasfarsitul acestui an combinatul Doljchim va fi inchis, fiinddemarate si procedurile pentru vanzarea rafinariei Arpechim.Totodata, capacitatea de rafinare de la Petrobrazi va fimicsorata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO