Business Construct

Pereţii care absorb căldura

Pereţii care absorb căldura
30.06.2010, 15:27 612

eprezentanţii companiei americane DuPont, cu afaceri şi îndomeniul construcţiilor, sunt de părere că viitorul industriei deprofil îl reprezintă dezvoltarea tehnologiilor de reducere aconsumului de energie şi implicit a costurilor, în condiţiile încare se acordă o atenţie din ce în ce mai mare acestor douăconsiderente.

"Tendinţa mondială actuală de economisire a energiei şi dereducere a costurilor se resimte şi în industria materialelor deconstrucţii, iar noile materiale sunt concentrate tocmai pe acestedouă mari direcţi. Pe de o parte sunt eficiente din punctul de vedere al consumului de energieşi chiar dacă la început sunt mai costisitoare decăt materialeletradiţionale, prin reducerea consumului de energie conduc în timpla o reducere a costurilor de întreţinere", a declarat JordiGavalda, directorul de vănzari pentru Europa din cadrul divizieiBuilding Innovations, DuPont.

Printre materialele de construcţii inteligente pe care companiaamericană vrea să le promoveze pe piaţa locală se numără panouriletermice Energain, dar şi alte tipuri de materiale precum membranelehidroizolante Tyvek.

Cum funcţionează Energain. Panourile Energainau dimensiuni standard de 1metru x 1,2 metri x 5,26 milimetri, iaracestea se instalează în spatele pereţilor de rigips sau a plăcilorde tavan fals.

Panourile încep să absoarbă căldura din interiorul încăperii, pemăsură ce temperatura din cameră depăşeste 22 de grade, aceastafiind înmagazinată în interiorul panourilor.

Pe măsură ce panourile absorb din căldura din interior, acesteacapătă o consistenţă gelatinoasă. În momentul în care temperaturadin cameră scade sub 18 grade, panourile încep să degaje dincăldura înmagazinată, revenind la forma iniţială. Acest tip dematerial se recomandă pentru clădirile cu sistem de climatizare pebază de aer condiţionat, unde pe timp de vară costurile de răcire aclădirii scad în medie cu 35%, iar iarna costurile pentru încălzirese reduc cu circa 15%. Preţul mediu pentru panourile Energain seridică la circa 45 euro/mp.

"Acest tip de material poate fi instalat pe orice fel desuprafaţă, atăt pentru pereţi, căt şi pentru tavan. Oferă unconfort sporit în ceea ce priveşte asigurarea unei temperaturiinterioare constante şi în plus ajută şi controlul calităţiiaerului, fiind ideal pentru spitale sau instituţii publice sauclădiri de birouri. Pe piaţa din Romănia nu am livrat încă astfelde panouri, am avut cerere pentru un proiect de birouri, dar care afost amănat pentru moment", a explicat Ondrej Homola, directorul devănzări pentru Europa Centrală şi de Sud din cadrul DuPont, diviziaBuilding Innovations.

Reduce consumul cu 35%. "Gradul de reducere aconsumului de energie este greu de stabilit cu exactitate, pentruca depinde de foarte multe variabile, precum poziţia clădirii,gradul de însorire pe timpul zilei şi diferenţele de temperaturăîntre zi şi noapte.

În condiţiile de teste, realizate în Germania unde gradul deînsorire este similar cu cel din Romănia, utilizarea panourilorEnergain a dus la o reducere a consumului de energie de pănă la45%. O reducere medie aconsumului se situează însă pe la un 35%", a explicat Gavalda.

Executivul a apreciat însă că dacă se folosesc mai multe tipuride materiale de construcţii, cu caracteristici similare, dereducere a consumului de energie, costurile cu întreţinereaclădirii scad cumulat. "Dacă se folosesc alte tipuri de materiale,precum membrana Tyveck care reflectă aproximativ 85% din căldurarazelor solare, creşte reducerea consumului de energie, utilizareaaerului condiţionat pentru climatizarea clădirii fiind redusă".

Membrana Tyvek dezvoltată de DuPont este destinată hidroizolăriiplafoanelor clădirilor, dar permite în acelaşi timp eliberarea deaburi şi vapori din interiorul acestora. Membrana poate fiutilizată şi în izolarea pereţilor exteriori ai clădirii şi asigurăîn acelaşi timp şi o izolare termică, însă gradul de izolare înacest caz este redus.

Reticienţa constructorilor. Cei doi executiviapreciază că cea mai mare reticienţă pe piaţa locală vine dinpartea constructorilor şi nu din partea clienţilor, din acest punctde vedere cei doi fiind de părere că piaţa din Romănia estepregătită pentru introducerea materialelor de construcţiiinteligente.

"Piaţa din Romănia este pregătită pentru soluţii inteligente.Cea mai mare reticienţă vine din partea firmelor de construcţii,care nu sunt dispuse să promoveze astfel de materiale, şi nu dinpartea clienţilor care ar fi dispuşi să plătească pentru ele.Misiunea noastră în Romănia devine astfel crearea de cerere pentrucompaniile de profil", a adăugat Homola.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO