Business Hi-Tech

Afacere de 900 mil. dolari intre Google si Murdoch

09.08.2006, 19:48 14

MySpace, situl de "networking social" cu cea mai rapida crestere dintre toate paginile web de profil din lume, a incheiat un parteneriat cu Google, care prevede colaborarea celor doua companii atat in ceea ce priveste publicitatea online cat si in privinta solutiilor Google.
Conform Financial Times, acest contract demonstreaza ca operatiunile pe web ale omului de afaceri Rupert Murdoch, proprietarul MySpace.com, reprezinta deja o noua forta, cu adevarat puternica, pe Internet.
Cresterea puternica inregistrata de MySpace, care adauga zilnic peste 250.000 de noi utilizatori, a transformat situl intr-unul din cei mai atractivi aliati pentru motoarele de cautare - care cauta noi segmente de audienta online pentru publicitatea web. Situl de internet a fost cumparat anul trecut de catre News Corp. pentru suma de 580 mil. $ (450 mil. euro) si se asteapta sa atinga in aceasta saptamana 100 de milioane de utilizatori inregistrati. Dintre acestia, peste 3.000 de utilizatori sunt din Romania, conform rezultatelor afisate de site. Site-ul, care a devenit extrem de popular in randul tinerilor, le permite utilizatorilor sa creeze pagini unde pot sa-si expuna subiectele care ii intereseaza si prin intermediul carora pot primi mesaje de la alti utilizatori.
Conform contractului, MySpace, impreuna cu alte situri detinute de News Corp. vor primi de la Google cel putin 900 mil. $ (700 mil. euro) in urmatorii trei ani si jumatate, aceasta suma reprezentand partea minima a News Corp. din veniturile ce vor fi generate din parteneriatul celor doua firme, scrie FT.
"Prin acest contract, ne-am recuperat 66% din investitiile din segmentul de internet", a declarat Peter Chernin, presedinte, COO al News Corp., cel care a purtat negocierile cu Google.
Acordul - incheiat, saptamana trecuta, in timpul unei intalniri a managerilor de top ai celor doua companii din California - vizeaza promovarea functiilor de cautare Google pe MySpace.com si pe majoritatea siturilor Fox Interactive Media. Google va fi, de asemenea, principalul furnizor al reclamelor online pentru aceste situri.
Google a invins Microsoft si prin semnarea acordului cu MySpace, dupa ce anul trecut cele doua companii au concurat pentru a incheia o afacere cu AOL, contractul fiind castigat si atunci de Google.
Cresterea rapida a paginilor web de tipul MySpace sau YouTube a amenintat sa incline balanta puterii in defavoarea portalurilor traditionale si a motoarelor de cautare, astfel ca inclusiv industria media traditionala a cautat modalitati de a intra in aceste afaceri. Rupert Murdoch, proprietarul News Corp., a lansat cea mai agresiva campanie de achizitii dintre toate companiile media traditionale, el cheltuind 1,5 mld. $ (1,1 mld. euro) pentru a cumpara diverse afaceri online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO