Business Hi-Tech

Apple spera ca noul tablet va avea succesul iPhone

Apple spera ca noul tablet va avea succesul iPhone
20.01.2010, 00:00 25

Apple spera ca noul sau dispozitiv - un computer fara tastatura,dar cu un ecran multitouch de 25 de centimetri pe care se vor puteaciti carti si urmari filme - va avea un succes cel putin la fel demare ca iPhone, in caz contrar echipamentul riscand sa fie uitatrapid de consumatori, asa cum s-a intamplat si cu PDA-urile, scrieBloomberg.

Analistii puncteaza de altfel ca pana acum utilizatorii n-auimbratisat ideea unui al treilea echipament, pe langa telefon mobilsi computer, dovada fiind vanzarile inregistrate de acest tip dePC-uri. Astfel, in 2009 in intreaga lume s-au vandut doar 122.000de computere fara tastatura, in timp ce calculatoarele cu ecranecare se pot roti sau plia au inregistrat vanzari mai mici de unmilion de unitati, potrivit datelor publicate de compania deanaliza IDC. Anul trecut vanzarile de PC-uri au trecut de 300 demilioane de unitati.

"Modelul de achizitie al consumatorilor este in acest momentfoarte clar: cumpara ceva "serios" pentru acasa si ceva cu ecranmai mic pentru a-l purta in buzunar. Tot ce s-a lansat pana acum pepiata si a fost plasat intre cele doua categorii de gadgeturi nu aavut succes", scrie Bloomberg, citand un analist al pieteiPC-urilor.

Din ceea ce se speculeaza acum pe piata, noul device al Apple seincadreaza exact in aceasta categorie: tableta va avea ecranmultitouch de 10,1 inchi (25,6 cm) si va permite utilizarea a100.000 de aplicatii ale Apple. Se va putea conecta la internetwireless si va fi ca un computer, care ii va permite utilizatoruluisa navigheze pe internet, sa vizioneze filme si emisiuni deteleviziune, sa asculte muzica si sa citeasca e-book-uri. Niciunadintre aceste caracteristici nu a fost confirmata de Apple, care alansat luni invitatiile catre presa la o conferinta care va avealoc pe 27 ianuarie. "Veniti sa vedeti ultima noastra creatie", estemesajul trimis de Apple reporterilor.

Va reusi Apple sa rupa iar piata? Parerile sunt impartite.Sanjay Jha, seful Motorola, nu crede in succesul unui dispozitiv pecare nu-l poti pune in buzunar, pe care nu-l poti lua cu tine lamasa si pentru care astfel volumele vor fi "mici". Nu aceeasiparere o are Eric Kim, unul din top managerii Intel."Smartphone-urile aveau browsere si internet de mult timp, darnimeni n-a facut lucrurile cum trebuie pana la Apple iPhone. Ce s-aintamplat dupa lansarea iPhone e deja istorie", a punctat el. Applea vandut 33 de milioane de iPhone-uri din iunie 2007.

David Daoud, analist la IDC, crede ca Apple are o sansa saschimbe lucrurile pentru ca pana acum niciun producator nu a creatun soft special pentru ele, situatie care va fi diferita in cazulfirmei conduse de Steve Jobs. "Apple va crea o experienta pentruutilizatori, nu se va concentra doar pe hardware."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO