Business Hi-Tech

Clientii vor putea compara pe internet tarifele operatorilor de comunicatii

Clientii vor putea compara pe internet tarifele operatorilor de comunicatii

Liviu Nistoran ignora zvonurile legate de inlocuirea sa din functie

05.02.2009, 18:04 18

Autoritatea Nationala pentru Comunicatii (ANC) va organiza o licitatie pentru achizitionarea unei aplicatii web prin care clientii sau viitorii abonati ai operatorilor telecom vor putea sa compare tarifele si conditiile de utilizare a serviciilor de telefonie fixa, mobila si internet.

"Licitatia va fi organizata in acest an si credem ca, pana la finele acestui an sau in primele luni ale anului 2010, acest comparator de tarife sa fie functional si accesibil clientilor. Bugetul estimat se ridica la 200.000 de euro. Posibila denumire a site-ului va fi costtel.ro", a declarat presedintele ANC, Liviu Nistoran, citat de Mediafax.
Reprezentantul ANC sustine ca introducerea aplicatiei web va avea ca efect simplificarea ofertelor operatorilor de comunicatii si reducerea tarifelor practicate de acestia.
Proiectul acestei aplicatii a fost mentionat initial in 2007 de fostul presedinte al arbitrului telecom, Dan Georgescu. Ideea unui comparator de preturi a fost primita cu reticenta de companiile telecom, care sustin ca este dificil ca o aplicatie sa poate compara corect tarifele practicate de mai multi operatori.
In alta ordine de idei, ramane de vazut daca acest proiect al ANC va supravietui reogranizarii institutiei, despre care a vorbit recent Gabriel Sandu, ministrul comunicatiilor. Sandu spunea despre ANC ca "a devenit stat in stat" si ca institutia va trebui sa urmareasca "obiectivele Guvernului". Pana in prezent, fiecare dintre cele doua reorganizari din istoria arbitrului telecom a dus la schimbarea presedintelui institutiei.
Pe de alta parte, Nistoran a declarat ca ANC a emis o decizie privind drepturile consumatorilor din industria telecomunicatiilor, prin care operatorii telecom sunt obligati sa le ofere mai multe informatii clientilor.
Potrivit deciziei ANC, viitorul client al unui operator de telecomunicatii va dispune de un set de informatii cu privire la planul tarifar, valoarea sa pentru perioada initiala si serviciile incluse (abonament, extraoptiuni, terminal achizitionat) cu toate taxele incluse, precum si tarifele pentru apelurile nationale, convorbirile in orele de varf/in afara orelor de varf si conditiile de utilizare a minutelor incluse sau a creditului inclus.
De asemenea, clientul va fi informat despre durata minima a contractului si penalitatile datorate de abonat pentru incetarea contractului inainte de termen si conditiile in care contractul se prelungeste automat si pe ce perioada. Conform deciziei ANC, utlizatorii serviciilor de telefonie au dreptul sa consulte contractul inainte de semnarea acestuia si sa primeasca procedura de solutionare a reclamatiilor.
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO