Business Hi-Tech

Concurentii Google se tem de efectele achizitiei DoubleClick

17.04.2007, 19:55 32

Marii rivali ai Google, printre care Microsoft, Yahoo!, AT&T si AOL, si-au manifestat zilele acestea nemultumirile cu privire la recenta achizitie in valoare de 3,1 mld. dolari a DoubleClick de catre Google, scrie presa internationala. Microsoft, unul dintre principalii pretendenti pentru DoubleClick si subiectul unor anchete antitrust, a acuzat Google de comportament anticompetitiv. Brad Smith, consilierul general al Microsoft, a afirmat ca Google impreuna cu DoubleClick ar urma sa detina peste 80% din publicitatea livrata pe Internet. AT&T, care intetioneaza sa lanseze servicii video de publicitate prin Internet, a declarat ca fiecare companie care depinde de vanzarile de publicitate online poate avea de suferit ca urmare a achizitiei. Yahoo! si AOL, care au suferit tot mai mult in ultima vreme din cauza expansiunii Google, si-au manifestat ingrijorari similare cu privire la preluarea DoubleClick. Executivii Google au declarat zilele trecute ca sunt increzatori ca acordul va trece de anchetele antitrust. Preluarea DoubleClick reprezinta extinderea prezentei Google in domeniul publicitatii pe Internet, piata dominata de Yahoo, si va facilita intrarea companiei pe pietele reclamelor tiparite, in format audio, video, destinate telefoanelor mobile sau televiziunii. Google a urmarit de mai multi ani preluarea DoubleClick, in contextul in care cele doua firme colaboreaza deja. Tranzactia, anuntata la sase luni dupa ce Google a preluat site-ul YouTube, pentru 1,65 miliarde de dolari, ar putea fi finalizata pana la sfarsitul acestui an, dupa obtinerea aprobarii autoritatilor de reglementare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO