Business Hi-Tech

Conferinţa Gândul e-Commerce. De ce nu cumpără românii produse IT&C direct de pe smartphone

Conferinţa Gândul e-Commerce. De ce nu cumpără...

Autor: Adrian Popa

24.03.2015, 12:46 169

În comerţul online de produse IT&C, cu cât produsul este mai sofisticat, cu atât clientul are nevoie de un ecran mai mare pentru a lua decizia de cumpărare, a declarat Daniel Nicolescu, directorul executiv al procesatorului de plăţi Pay U, la conferinţa Gândul e-Commerce.

De aceea, în medie, doar 2% din achiziţiile de produse IT&C făcute online sunt realizate prin intermediul unui smartphone. Cea mai bună performanţă atinsă de un comerciant de pe piaţa locală este de 12% din comenzi finalizate prin intermediul smartphone-ului.

„În cazul produselor mai puţin sofisticate achiziţia se face de pe telefon. Nu ai nevoie, de exemplu, de foarte multe review-uri pentru a cumpăra un încărcător de telefon”, a declarat Nicolescu. El a adăugat că în cazul unui laptop sau al unei camere foto, clienţii doresc să vadă specificaţiile, review-uri, dar şi materiale video, iar pentru aceste lucruri au nevoie de un ecran mai mare. De aceea, în aceste cazuri achiziţiile se fac de pe computer.

Însă sunt domenii în care mobilitatea este mult mai dezvoltată. Potrivit lui Nicolescu, în comerţul online cu produse de fashion, în medie 30% din achiziţii sunt realizate prin intermediul unui dispozitiv mobil, iar cel mai bun procent atins de un comerciant este de 36%. 

La conferinţa Gândul e-Commerce sunt prezenţi ca lectori Bebe-Viorel IONICĂ – Secretar de Stat, Ministerul pentru Societatea Informaţională; Cosmin COSTEA – E-business consultant, SAP; Lucia CIUCĂ – Director Comunicare şi Marketing, eMAG; Marius Alexandru DUNCA – Preşedinte, ANPC; Octavian BADESCU – Founder & Board Chairman, Sameday Courier; Andrei GEORGESCU – Managing Partner, White Image, Adrian ZANFIR – Digital Marketing Manager, F64 Studio şi Andrei RADU – CEO & Founder, GpeC.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO