Business Hi-Tech

Cosmote a investit in trei ani peste 600 mil. euro

09.12.2008, 18:11 15

Grupul elen de telecomunicatii mobile Cosmote a investit in subsidiara din Romania peste 600 milioane de euro in intervalul 2005-2008, o parte importanta fiind directionata spre optimizarea si extinderea retelei, care acopera peste 98% din populatie si 87% din teritoriu.

Suma investita de grupul Cosmote in Romania a jucat un rol esential in cresterea companiei pe piata, dupa ce in primii cinci ani compania a esuat in incercarea de a rezista pe piata.
In decembrie 2005, Cosmorom, actualul Cosmote, avea mai putin de 50.000 de clienti si acoperea cu reteaua de telefonie mobila mai putin de 40% din teritoriul Romaniei. In acelasi timp, Orange si Vodafone (Connex) aveau la aceeasi data o acoperire de aproape 80% a teritoriului Romaniei. Grupul OTE a deplasat insa in Romania la jumatatea anului 2005 o noua echipa de management si a investit puternic in dezvoltare, pentru a putea tine pasul cu ceilalti jucatori de pe piata.
La data lansarii, in decembrie 2005, Cosmote se lansa cu o strategie simpla de preturi si tarife sub cele ale concurentilor.
In martie 2006 Cosmote a lansat primul produs care a atras atentia asupra companiei: o cartela preplatita care oferea 2.000 de minute de convorbiri in retea pe luna, in schimbul unui credit de trei euro. In doar 20 de zile, Cosmote a vandut circa 100.000 de cartele iar in fata magazinelor operatorului s-au format cozi. Vanzarile au depasit orice asteptari, astfel ca reteaua a cedat in fata cresterii bruste a numarului de convorbiri, iar Cosmote a oprit promotia mai devreme decat anticipase. Compania a accelerat planurile de investitie in retea pentru a sustine cresterea.
Un alt punct esential pentru cresterea Cosmote in Romania este achizitia la nivel international a retailerului Germanos de catre grupul Cosmote. In Romania, Germanos era unul din cei mai mari retaileri GSM, si vindea produsele Vodafone. Urmare a tranzactiei, Germanos a inceput sa distribuie doar produse si servicii ale Cosmote, jucand un rol esential in dezvoltarea grupului pe piata locala.
In aprilie 2007 Cosmote isi contureaza oferta pentru clientii companii, dupa ce incheie 2006 cu peste 1,2 milioane de clienti.
In ianuarie 2008, grupul il schimba din functia pe CEO pe Nikolaos Tsolas si il aduce in Romania pe Stefanos Theocharopoulos, care are misiunea de a duce compania pe profit. Compania anunta in T2 2008 primul profit operational pozitiv din istorie.
Conform rezultatelor de la finele lunii septembrie, Cosmote Romania ocupa locul al treilea, dupa Orange Romania (10,2 milioane de clienti) si Vodafone Romania (9,5 milioane de clienti). In ultimele 12 luni, subsidiara grupului elen a atras aproape doua milioane de clienti.
"La trei ani de la lansarea companiei, continuam sa fim cel mai dinamic operator de telefonie mobila din Romania si sa oferim comunicare (...) celor peste 5,2 milioane de clienti", a declarat Stefanos Theocharopoulos, directorul general al Cosmote Romania.
"Cosmote Romania a raportat in al treilea trimestru al anului 2008 cea mai buna performanta dintre toti jucatorii de telefonie mobila prezenti pe piata locala, inregistrand peste 600.000 de noi utilizatori", a afirmat Michael Tsamaz, directorul general adjunct al grupului Cosmote.
Operatorul roman este controlat de grupul Cosmote - 70% si compania de telecomunicatii fixe Romtelecom - 30%. Atat Cosmote, cat si Romtelecom fac parte din grupul elen de telecomunicatii OTE.
In afara de Romania, Cosmote mai desfasoara operatiuni in Grecia, Bulgaria, Albania si fosta Republica Iugoslava Macedonia.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO