Business Hi-Tech

Cosmote vrea sa-si pastreze baza de abonati

30.04.2009, 17:54 61

Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, a modificat o parte a conditiilor din programul de loializare destinat abonatilor, in incercarea de a-si mentine cel mai valoros segment de utilizatori, din punct de vedere al veniturilor. Astfel, cei aproximativ 1,1 milioane de clienti cu abonament ai Cosmote, pot primi de la operator telefoane la preturi reduse pana la 1 leu daca semneaza un contract pe doi ani pentru un plan tarifar mai scump.

 
Telefoane de 130 de euro la 1 leu
Cosmote ofera la pretul de 1 leu telefoane care sunt disponibile pe piata la preturi fara conectare ce ajung si la 130 de euro. Printre telefoanele oferite la preturi subventionate se numara Nokia 5310 Xpress, Sony Ericsson C510 si Nokia 7610 Supernova.
Cosmote le ofera abonatilor care isi prelungesc contractele pe doi ani posibilitatea de a obtine in locul unui mobil nou la pret subventionat pachete de minute de apeluri gratuite, care pot ajunge, in anumite conditii pana la 2.160 de minute nationale si internationale catre retelele fixe din Europa si retelele de telefonie fixa si mobila din Statele Unite, Canada si Israel.
Abonamentele Cosmote Full Option au preturi de baza cuprinse intre 5,95 si 163 de euro (TVA inclusa) si includ pana la 2.000 de minute nationale si internationale catre retelele fixe din Europa si retelele de telefonie fixa si mobila din Statele Unite, Canada si Israel.
Campania Cosmote vine intr-un moment in care si marii jucatori de pe piata, Orange si Vodafone, desfasoara campanii agresive pentru clienti. Pe masura ce pe piata operatorii nu mai gasesc "clienti noi" (care nu au mai avut telefon mobil), protejarea bazei proprii de clienti si vanarea utilizatorilor de la concurenta tind sa devina practici curente.
Pentru Cosmote mentinerea bazei de abonati este vitala, in conditiile in care mai putin de 20% din cei aproximativ 6 milioane de clienti ai operatorului au contract, in timp ce diferenta este reprezentata de utilizatori prepay - o masa de clienti volatila care genereaza venituri mai mici si greu predictibile. Planul de relansare al Cosmote prevedea trecerea pe profit net a operatorului in acest an.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO