Business Hi-Tech

Crestere de 54% pe piata interna a PC-urilor pe trimestrul al treilea

11.12.2003, 00:00 14

Piata romaneasca a PC-urilor (desktop, laptop si servere), a inregistrat pe trimestrul al treilea al 2003, o crestere de 54,4% comparativ cu perioada similara a anului trecut, totalul unitatilor vandute fiind in jurul a 59.500, reiese dintr-un studiu realizat de IDC.
Comparativ cu intervalul similar al anului trecut, in Romania au fost vandute cu 54% mai multe desktop-uri, volumul total al vanzarilor fiind de 52.654 de unitati. O crestere remarcabila a cererii a fost inregistrata pentru laptop-uri, fiind vandute 5.701 de unitati, cu 73,5% mai multe decat in trimestrul trei din 2002. In schimb, piata serverelor a avut un ritm de crestere mult mai redusa, vanzarile cifrandu-se la 1.135 de unitati, cu 6,9% mai multe decat in trimestrul trei 2002. Din totalul unitatilor vandute in trimestrul trei al anului, desktop-urile au acoperit 88%, laptop-urile ocupau 9,6% din piata, iar ponderea serverelor era de 1,9%.
Din punct de vedere al incasarilor, piata de PC-uri din Romania a crescut in acest interval cu 34,1% fata de anul trecut, cea mai mare crestere, de 63,7%, apartinand laptop-urilor. Incasarile pe piata calculatoarele personale de birou (desktop) au urcat cu 40,7%, insa sectorul serverelor avut incasari cu 26% mai mici. La totalul incasarilor consemnate de firmele de profil in trimestrul trei al acestui an, desktop-urile au contribuit cu 74,2%, laptop-urile cu 17,6%, iar serverele cu 8,2%.
In acest moment, conform IDC, primul loc pe piata PC-urilor din Romania se afla Flamingo, cu o cota de piata de 21,8%, respectiv 12.967 de unitati vandute, companie care anul trecut pe trimestrul al treilea a vandut 3.332 de PC-uri, detinand o cota de piata de numai 8,6%. Dintre marii producatori mondiali de PC-uri prezenti pe piata romaneasca, Dell a inregistrat in perioada analizata cea mai mare crestere, de 163,2%, volumul vanzarilor sale fiind de 1.000 de unitati. Vanzarile HP au urcat cu 116,2%, la 7.452 de unitati, ceea ce i-a conferit controlul a 12,5% din piata si a doua pozitie in clasamentul trimestrului trei, iar IBM detine o cota de 5,6% din piata romaneasca de profil, vanzarile sale, de 3.343 de unitati, inregistrand o crestere de 41,7%. Fujitsu Siemens si-a mentinut cota de 4,9% insa a inregistrat o crestere a vanzarilor de 54,8%, cu un volum total de 2.905 bucati.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO