Business Hi-Tech

Creşterea cu 20% a pieţei de PC-uri, al doilea mare indicator pentru ieşirea din criză

Autor: Roxana Rosu

10.02.2015, 00:08 369

Lenovo, jucătorul numărul unu pe piaţa de PC-uri, afirmă că anul trecut a fost „un ritm extraordinar“ şi că vânzările au rămas pe o pantă ascendentă şi în 2015. Ca şi în cazul pieţei auto, care a urcat cu 20% anul trecut, creşterea provine de la persoanele fizice.

Piaţa de computere (desktop, laptop şi servere) a crescut anul trecut cu aproape 20%, fiind vândute la nivel naţional 750-770 de mii de uni­tăţi, iar pentru 2015 aştept tot un un avans de două cifre, a declarat la ZF Live Aurel Neţin, country manager al Leno­vo România, Bulgaria şi Moldova.

Acesta este cel de-al doilea mare indicator al revenirii economiei în 2014, după ce şi piaţa auto a avansat anul trecut cu 20%, depăşind pragul de 100.000 de vehicule, aceasta fiind prima creştere după şase ani de scăderi. Şi pe piaţa auto, care a atins un vârf de 366.000 de unităţi în 2007, cererea a venit în special de la persoanele fizice.

„A fost un ritm extraordinar, având în vedere că toată lumea vorbeşte de scăderea pieţei de PC, că aceste produse vor dispărea. PC-urile nu au cum să dispară, ele probabil se vor transforma. Din totalul unităţilor vândute, în România cam 80% sunt laptopuri. Mie mi se pare normal să avem o piaţă anuală de un milion de unităţi, cum era înainte de criza din 2008. Comparativ, Cehia, cu o populaţie de 9-10 milioane de locuitori, are vânzări anuale de 1,5 milioane PC“, a spus Neţin.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO