Business Hi-Tech

Cum rezista CERF: tarife mai mici de la mai multe firme

28.01.2009, 17:59 29

Expotek, compania care organizeaza pe piata locala expozitiile cu profil IT&C CERF (Computer and Electronics Romanian Fair) si Hi-Fi Arena si care este implicata si in desfasurarea Salonului Auto de la Bucuresti (SIAB), estimeaza ca nu va mai inregistra in acest an o crestere a cifrei de afaceri, in conditiile in care SIAB a fost anulat din cauza prabusirii vanzarilor auto de pe piata locala, iar firmele IT&C sunt extrem de precaute cand vine vorba de a cheltui bani pe promovare in acest an.

"Nu estimam o crestere pentru 2009. Probabil vom avea o cifra de afaceri de aproape un milion de euro, ca anul trecut", spune Dan Voicu, director general al Expotek.
In acest context, Expotek a anuntat ca a restructurat radical conceptul si modul de organizare a targului CERF, astfel incat editia cu numarul 18 sa nu fie anulata. CERF va avea loc in acest an in perioada 3 - 7 iunie la Romexpo.
Targul CERF, a carui organizare s-a schimbat foarte putin de la prima editie, intrase in ultimii ani intr-o stagnare din punct de vedere al numarului de expozanti si al numarului de vizitatori. Dupa ce compania a contracarat in ultimii ani criticile aduse de unii expozanti, Dan Voicu a acceptat pentru prima oara sa discute despre acest subiect.
"Expozitia era perceputa ca fiind oarecum invechita, iar produsele care erau expuse la noi erau de gasit in orice mall. (...) De asemenea, acum nu mai este ca in anii '90, cand un procesor aparea la cativa ani si nu exista internetul, cu atat de multe surse de informare despre diferite produse si servicii", explica Dan Voicu stagnarea CERF din ultimii ani. Mai multe companii mari au renuntat in timp sa participe la CERF, printre acestea numarandu-se IBM, HP, Bitdefender, Ultra Pro, Depozitul de calculatoare.
Pentru a opri aceasta tendinta, Voicu spune ca Expotek a schimbat radical conceptul CERF. Astfel, targul va avea un spatiu dedicat vizitatorilor din companii, in care accesul va fi permis pe baza unor bilete separate, in timp ce in spatiul separat dedicat consumatorilor se va pune accent pe evenimente si conferinte.
Compania va majora cu 50%, la 0,75 mil. euro, bugetul pentru organizarea targului, in timp ce tarifele percepute expozantilor vor fi mai mici.
"In acest an, un operator telecom ar putea plati cu 50% mai putin decat anul trecut pentru a participa la CERF", spune seful Expotek, care estimeaza ca in 2008 marii operatori au pla-tit si 0,3 mil. euro, in total, pentru a participa la expozitie. Voicu spera ca schimbarile introduse pentru vizitatorii business de la CERF vor readuce la targ companii ca IBM, SAP si HP.
Expotek se va implica din acest an si in organizarea de evenimente. "Inainte, noi vindeam standuri si asteptam ca participantii sa faca evenimente. Acum, ne vom implica noi, pentru a putea sti din timp ce evenimente vor fi, si pentru a le putea promova", spune Voicu. El a adaugat ca Expotek va organiza CERF chiar daca acest lucru ar aduce pierderi companiei.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO