Business Hi-Tech

D-Link, plus 80% din vanzarea de routere si switch-uri

16.04.2008, 15:15 25

Filiala locala a producatorului taiwanez de echipamente hardware de retea D-Link se asteapta sa inregistreze in acest an o crestere de 80% a afacerilor de pe piata locala, dupa ce anul trecut si-a dublat businessul.
"In 2007, ritmul de crestere a fost de aproximativ 100% comparativ cu 2006. Tinand cont de oportunitatile de pe piata romaneasca si proiectele speciale pe de o parte, si, pe de alta parte, de lipsa de infrastructura si de cerintele pentru solutii mai ieftine, apreciem ca in 2008 vom inregistra o crestere de aproximativ 80% fata de 2007", a declarat pentru ZF Bogdan Mihalcea, Country Sales Manager D-Link Romania. Firma nu a dat publicitatii cifra de afaceri, care se ridica, conform estimarilor ZF, la cateva milioane de euro.
"Pentru segmentul retail ne asteptam la o crestere de peste 50% dupa ce anul trecut, in retail, am avut crestere foarte mare de echipamente wireless. Apreciem ca in 2008 cresterea va fi ceva mai ponderata".
Compania, care vinde in primul rand routere si switch-uri, ar putea ajunge in perioada urmatoare la un numar de peste 10 angajati, in functie de evolutia unor proiecte. Routerele sunt dispozitive care distribuie accesul la internet in cadrul unei retele si switch-urile sunt dispozitive e interconectare. "Specificul activitatii noastre ne-a impus sa acoperim segmentele de retail, solutii corporate/business, telecom, suport tehnic plus componenta marketing-comunicare. Angajatii D-Link Romania acopera toate aceste directii, insa fiind totusi o reprezentanta numarul de oameni este unul redus. Daca proiectele viitoare vor necesita suport specializat si personal dedicat, ne vom putea extinde echipa din Romania la peste 10 oameni in viitorul apropiat", a adaugat Mihalcea.
Seful D-Link Romania spune ca principala preocupare a companiei in acest an va fi reprezentata de segmentul business.
"Pentru segmentul telecom, am inceput in 2008 livrarile de echipamente in cateva conturi mari, de aceea apreciem ca vom avea crestere de 10-15 ori fata de anul trecut - cresterea poate fi insa si mai mare din moment ce 2008 marcheaza momentul in care D-Link devine activ in telecom. Focusul nostru va fi catre segmentul business, unde ne propunem sa inregistram in 2008 o crestere de peste 100% fata de 2007", a declarat Mihalcea.
"In prezent suntem furnizor agreat pentru RCS&RDS si alti operatori telecom de nivel mediu si mic din Romania. Suntem in discutii, teste si implementari pentru solutiile DSL Romtelecom, insa procesul este destul de greoi. Apreciem insa ca in acest an vor aparea primele rezultate".
El spune ca anul trecut unele din cele mai ridicate vanzari au fost inregistrate pe segmentul de produse dedicat IMM-urilor. "Cele mai bine vandute produse D-Link in 2007 au fost echipamentele de retelistica dedicate companiilor mici si mijlocii (IMM), precum si cele destinate segmentului de retail, fidelizat datorita performantelor echipamentelor noastre. Pentru 2008 se va pastra trendul pozitiv privind vanzarile in domeniul corporate / business si telecom".
Mihalcea estimeaza ca piata locala are inca un potential ridicat de crestere, datorita nivelului inca foarte redus al cheltuielilor IT&C pe cap de locuitor. "Raportandu-ne la restul Europei, in Romania se inregistreaza cel mai scazut nivel de investitii in IT pe cap de locuitor. Piata se afla intr-un proces de adoptie a noilor tehnologii si implicit a produselor de networking; in timp va aparea o segmentare foarte clara, diferentiindu-se clar vendorii ce ofera produse fiabile si de calitate de aceia ce vor sa ofere doar echipamente ieftine", crede Mihalcea.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO