Business Hi-Tech

Distribuitorul Vitacom Electronics a investit într-o soluţie software care controlează toate sistemele şi roboţii din depozitul său din Cluj

Distribuitorul Vitacom Electronics a investit într-o...

Autor: Ioana Nita

13.06.2023, 18:40 232

Vitacom Electronics, distribuitor de produse şi accesorii electronice, cu afaceri anuale de peste 10 mil. euro, a investit într-o soluţie de management al depozitului său situat în judeţul Cluj, unde foloseşte cele mai noi tehnologii, inclusiv roboţi. Mai exact, sistemele şi roboţii folosiţi de Vitacom în centrul său logistic sunt coordonaţi de soluţia WMS de la Senior Software, companie locală specializată în furnizarea şi implementarea de soluţii software pentru business. Soluţia WMS de la Senior Software a contribuit la reducerea timpilor de lucru pe diferite activităţi, creşterea productivităţii angajaţilor, dar şi la controlul total asupra operaţiunilor, susţin reprezentanţii celor două companii.

”În 2021 ne-am mutat în noul depozit pe care îl gestionăm cu WMS de la Senior Software. Soluţia este integrată cu sistemul robotizat AutoStore - ce dirijează în mod automat caruselurile cu binuri, în care sunt depozitate produsele, şi cu un stivuitor VNA - dedicat manipulării de mărfuri, ambele primind comenzi din WMS. Este un sistem utilizat la toate activităţile de logistică şi ne permite să avem control şi precizie mare în tot ceea ce înseamnă mişcare de marfă. Am adus tot ce s-a găsit mai bun din perspectiva automatizării şi pot spune ca fluxurile sunt total diferite faţă de ce am avut în vechiul depozit. În prezent, vorbim despre o zonă compactă care eficientizează foarte mult activitatea colegilor noştri, un operator din depozit putând să realizeze 150 de comenzi pe oră, ceea ce este foarte mult. În plus, în cazul producerii unor erori, putem să le identificăm rapid şi să le remediem în cel mai scurt timp posibil”, a menţionat Vasile Andrei Vita, director general al Vitacom Electronics.

Compania s-a mutat în urmă cu doi ani într-un nou centru logistic, cu o suprafaţă de 5.000 de metri pătraţi şi având o capacitatea de depozitare de până la zece ori mai mare. Per total, distribuitorul din Cluj gestionează aproximativ 12.000 de articole, dintre care circa 9.000 de articole se află în permanenţă pe stoc. Investiţia în centrul logistic s-a situat la 6,7 milioane de euro.

Depozitul Vitacom are implementate sisteme cu un grad înalt de automatizare şi de procese interconectate, care se înscriu în direcţia Industry 4.0 / Logistică 4.0. Centrul logistic Vitacom dispune de sisteme şi roboţi performanţi, care sunt coordonaţi de WMS - soft pentru managementul depozitului, de la Senior Software. Această integrare permite ca procesele de prelucrare comenzi să se desfăşoare într-un mod cât mai eficient, asigurând viteză mai mare de lucru, acurateţe în operaţiunile de zi cu zi, împreună cu vizibilitate sporită şi control total asupra activităţii logistice.

Anterior investiţiilor în tehnologii moderne, o seriede operaţiuni din depozitul Vitacom erau efectuate de către 28 de angajaţi, în mai mult de opt ore, iar, în prezent, aceleaşi sarcini sunt realizate într-un timp mai scurt, cu doar 11 angajaţi. Cu toate că activităţile în cauză sunt executate cu mai puţini operatori, conducerea Vitacom a subliniat faptul că numărul total al angajaţilor nu a fost redus, diferenţa de personal fiind direcţionată spre alte zone de business, astfel încât să aducă plus valoare companiei.

Pe lângă soluţia de management al depozitului, Vitacom foloseşte din portofoliul Senior Software şi sistemele: SeniorAWB – soft pentru optimizare livrări şi SeniorXRP – platformă ERP pentru management resurse. Soluţia pentru gestionarea depozitului şi softul dedicat procesului de livrare sunt integrate cu sistemul SeniorXRP, ceea ce permite gestionarea integrată a fluxurilor de business.

”Datorită legăturii dintre WMS şi SeniorXRP, comenzile sunt transmise rapid şi corect către operatori spre a fi pregătite pentru livrare, iar orice informaţie despre produse şi stoc, stadiul pregătirii comenzilor din depozit şi nu numai, poate fi vizualizată uşor în ERP. Noi facem şi picking şi packing în aceeaşi zonă şi sistemul WMS ne ajută să controlăm fluxul din depozit, iar integrarea cu celelalte soluţii ne permite să eliminăm erorile şi să creştem operativitatea. Odată ce s-a realizat închiderea automată a cutiilor, datorită integrării cu SeniorAWB, se selectează imediat curierul, iar riscul de a încurca coletele este eliminat. Totodată, menţionez că putem să obţinem cel mai bun curier în funcţie de zonă şi de ce ne dorim noi, dacă urmărim preţul, durata de livrare sau un raport între cele două. Toate procesele din centrul logistic sunt foarte stabile si extrem de precise.”, a adăugat Vasile Andrei Vita.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO