Business Hi-Tech

După doi ani de investiţii, UPC trece pe primul loc la viteza la net

Iulia Florea, directorul operaţional al UPC România

După doi ani de investiţii, UPC trece pe primul loc la viteza la net

Autor: Adrian Seceleanu

31.03.2011, 23:47 100

UPC, numărul trei pe piaţa locală de internet fix de mareviteză, a lansat în 12 oraşe serviciile sale de net prin cablu cuviteze de descărcare a datelor de până la 120 Mbps, depăşindu-şiastfel în premieră, din acest punct de vedere, rivalii de laRCS&RDS şi Romtelecom.

Subsidiara locală a companiei americane s-a confruntat de-alungul timpului cu critici în legătură cu viteza serviciilor salede date pentru clienţii din retail, astfel că operatorul a investitîn ultimii doi ani în infrastructură, respectiv în implementareaplatformei Eurodocsis 3.0, pentru a putea lansa pachete cuperformanţe mai mari decât cele ale rivalilor. UPC avea la fineleanului trecut 255.000 de clienţi pe internet fix, faţă deaproximativ un milion la Romtelecom şi peste 1,1 milioane laRCS&RDS. UPC ar putea oferi servicii de internet în 1,6milioane de gospodării din România fără a-şi extinde reţeaua,potrivit datelor privind acoperirea infrastructurii de cablupublicate de grupul Liberty Global, proprietarul operatorului.

După lansări graduale în mai multe ora­şe din ţară - demarate înCluj anul trecut -, UPC intră acum în luptă pentru clienţi şi pepiaţa-cheie a Capitalei - cel mai important "teatru de război"pentru serviciile de net din ţară, având în vedere că aici existăşi cel mai mare număr de clienţi cu venituri peste medie.

Noile abonamente de date sunt disponibile şi în Timişoara, Deva,Curtea de Argeş, Focşani, Ploieşti, Constanţa, Brăila, Galaţi,Roman şi Buzău.

Compania şi-a reconfigurat întreg pachetul de servicii de dateşi a lansat şi două noi pachete de servicii care combină internet,televiziune şi telefonie fixă.

"Lansăm în premieră cele mai mari viteze de download disponibilela acest moment pe segmentul rezidenţial - până la 120 Mbps. Dupăinvestiţiile în reţea din ultimii doi ani şi lansarea în iulie 2010a serviciului de internet Business Fiber Power pentru clienţiicompanii, a sosit momentul lansării pentru segmentul reziden­ţial",a declarat Iulia Florea, directorul operaţional al UPC România.

Ea crede că piaţa de date are încă potenţial de creştere, avândîn vedere numărul mic al românilor care folosesc în prezentserviciile de date. "42% din români au acces la internet, iar 23%din aceştia au o conexiune broadband. Cifrele ne arată aşadar căpiaţa locală de servicii de internet este departe de saturare.Lansările pe care le anunţăm astăzi completează oferta UPC,strategia noastră de business întregindu-se prin adăugarea înportofoliu a serviciului de internet prin cablu cu cea mai mareviteză disponibilă la acest moment în România", a adăugat IuliaFlorea.

Pachetele triple play lansate de UPC au preţuri de 45 de lei ,respectiv 70 de lei (fără TVA), pentru care operatorul oferă fărăcosturi mediabox-ul digital şi aparatul telefonic.

Potrivit datelor de pe piaţă, UPC este ţinta de achiziţie arivalilor de la RCS&RDS, o companie controlată de omul deafaceri din Oradea Zoltan Teszari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO