Business Hi-Tech

E-mail-ul renaste ca instrument de marketing

21.07.2006, 19:59 16

O noua noua tehnologie, denumita "heat map", le ofera oamenilor de vanzari o mai buna idee asupra cuvintelor cheie si combinatiilor de culori si elemente grafice care determina un utilizator sa citeasca sau nu un mesaj e-mail, scrie Wall Street Journal Europe.
Demonstrand astfel ca e-mail-ul ar putea redeveni un instrument de marketing puternic, cateva mari companii precum IBM sau Cisco Systems utilizeaza deja o serie de tehnologii futuriste pentru a urmari modul in care utilizatorii citesc informatiile de pe ecranul calculatorului. Tehnologia, numita "heatmapping", le poate indica oamenilor de marketing care secventa a e-mail-ului le-a atras cea mai mare atentie, oferindu-le companiilor posibilitatea de a remodela aspectul mesajelor pentru a imbunatati eficacitatea campaniei de marketing.
Conceput de compania software Eyetools, tehnologia "heatmapping" utilizeaza camere atasate de monitorul PC-ului, prin care este urmarita miscarea ochiului uman pentru a determina ce parte a ecranului este privita. Rezultatele sunt afisate in culori vii pe ceea ce se numeste "heat map", ce ofera informatii clare asupra locului de pe ecran care a fost privit de cititor.
Departamentul de marketing al WPP Group, OgilvyOne, a oferit Eyetools spre testare companiilor IBM si Cisco dar si altor jucatori din piata, folosind echipe formate din 30 de angajati care au citit mesaje de promovare.
IBM a declarat ca de la data inceperii testelor, la inceputul anului trecut, au fost operate cateva modificari in structura mesajelor sale e-mail care au condus la imbunatatirea raspunsului din partea clientilor. Testele au aratat, spre exemplu, ca mesajele care utilizeaza imagini active sau butoane pentru a oferi mai multe informatii au oferit raspunsuri puternice, mult mai eficiente decat link-urile simple catre o pagina web.
Odata cu introducerea imaginilor active si a butoanelor, accesul catre link-urile recomandate de companii a crescut cu peste 60%. Compania a hotarat recent sa transforme tehnologia intr-o etapa premergatoare obligatorie lansarii oricarei campanii de marketing prin e-mail. OgilvyOne sustine ca testele au aratat ca anumite cuvinte din mesaj atrag mai multa atentie. Oamenii care lucreaza in sectorul afacerilor mici, prefera mesajele legate de "servicii" sau "solutii", a declarat Jeanniey Mullen, director general al departamentului de marketing electronic din OgilvyOne. O alta observatie: cuvantul gratuit ("free") nu atrage prea multa atentie.
"Clientii citesc doar 35% din mesaje", a declarat Mullen. "Daca acestia citesc doar 35%, atunci doresti ca produsul si sloganul de piata sa fie incluse in acel procent."
Reinnoirea interesului pentru e-mail este explicata in buna parte de posibilitatea de a urmari foarte simplu care e raspunsul consumatorilor la mesajele de promovare. Pe masura ce tot mai multe companii monitorizeaza strict cum este consumat bugetul de publicitate, acestea doresc sa utilizeze tehnici de marketing ale caror rezultate sunt usor de determinat.
Un alt avantaj al postei electronice il reprezinta costurile relativ mici, in raport cu serviciul clasic de curierat.
Costurile marketingului prin e-mail sunt asteptate sa creasca anul acesta la 950 mil. de dolari (760 mil. euro), de la 885 mil. $ (707 mil. euro) in 2005, conform JupiterResearch. Companiile de cercetare din New York preconizeaza cresteri ale costurilor cu 16%, pana la 1,1 mld. $ (880 mil. euro) in anul 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO