Business Hi-Tech

Eşecul Boom TV: acţionarii au tăiat prea repede banii şi războiul RCS-Romtelecom-UPC a pus capac

Eşecul Boom TV: acţionarii au tăiat prea repede banii şi războiul RCS-Romtelecom-UPC a pus capac

Autor: Adrian Seceleanu

28.02.2011, 23:55 505

Compania DTH Television Grup, operatorul platformei deteleviziune prin satelit Boom TV, care a fost lansată în urmă cucinci ani cu o investiţie de 15 milioane de dolari, a pierdut înmedie câte 5.000 de clienţi pe lună de la intrarea în insolvenţă,în aprilie 2010, şi abia dacă mai valorează 10 milioane deeuro.

Firma nu mai are nici jumătate din numărul de clienţi atins înperioada de glorie - 232.215 abonaţi în urmă cu exact doi ani, iarvaloarea firmei scade de la zi la zi, pe măsură ce numărul deutilizatori continuă să scadă, scrie Casa de InsolvenţăTransilvania (CIT), administratorul judiciar al Boom TV, în planulde reorganizare publicat ieri şi care va fi supus aprobăriicreditorilor în data de 21 martie.

Eşecul proiectului Boom TV, lansat de mai multe companiiisraeliene în 2006, se traduce prin datorii de aproximativ 100 demilioane de euro, către zeci de companii din România şi dinstrăinătate, în general nume sonore din industria bancară şi media:de la UEFA, Disney, Discovery până la Deloitte România şi UnicreditŢiriac.

Compania are două variante: fie intră în faliment, fiecreditorii acceptă planul de reorganizare, al cărui element centralîl reprezintă vânzarea bazei de abonaţi către Romtelecom, singuruloperator care a depus o ofertă fermă de preluare, în valoare de 8mil. euro, plus TVA.

Fie că va intra în faliment, fie că planul de reorganizare va fiacceptat, Boom TV va lăsa în urmă datorii semnificative, potrivitdatelor din planul de reorganizare prezentate de CIT. Intrarea înfaliment a societăţii ar duce la distribuirea către creditori aunei sume de 25,034 mil. lei, în timp ce aplicarea planului dereorganizare ar duce la plăţi de aproape 27 mil. lei, potrivitsursei citate. Totalul datoriilor este de peste 409 mil. lei,potrivit CIT.

În ambele scenarii Unicredit Ţiriac (care a acordat Boom TV uncredit de 18,5 mil. euro în 2008) şi Romenergo (compania caredeţine imobilul unde are sediul Boom TV) vor recupera cei mai mulţibani.

Cum a ajuns Boom TV în această situaţie, în condiţiile în careîn februarie 2009 compania era aproape de a fi vândută cătreRomtelecom cu 50 de milioane de euro? Boom TV a fost victimapropriului acţionariat, care a tăiat prematur finanţarea, a crizei,care a topit baza de clienţi care îşi permiteau luxul de a plăti şipeste 10 euro pe lună pe abonamentul TV, dar şi a deciziilorgreşite ale managementului, care nu a reacţionat potrivit înmomentul în care condiţiile de pe piaţă s-au schimbat, scrieadministratorul judiciar în planul de reorganizare.

"Proiectul propus de DTH, Boom TV, se adresa unui sector deelită, premium, dispus a achita abonamente lunare de 10 euro, multpeste media pieţei. În acest context, punctul de echilibru ar fiurmat să fie atins după 3 ani, când s-ar fi ajuns la un portofoliude 300.000 de abonaţi. În aprilie 2008 acţionarii au opritfinanţarea societăţii. Planul de dezvoltare ar mai fi presupusinvestiţii de încă 25 mil. euro şi asigurarea finanţărilor curente.Anul 2009 a surprins societatea cu un portofoliu de 232.000 deabonaţi, însă sub nivelul necesar pentru acoperireacheltuielilor".

Situaţia companiei ar fi fost poate alta, chiar şi în acestecondiţii, dacă Boom TV nu ar fi fost literalmente strivită înmomentul în care giganţii RCS&RDS şi Romtelecom au intratîntr-un război pe viaţă şi pe moarte pentru clienţi, în care s-aangrenat, de nevoie, şi numărul doi pe piaţa TV - UPC. "Marilecompanii deţin peste 70% din această piaţă, având marele avantaj dea oferi telefonie, internet, televiziune prin cablu, ceea ceasigură avantaje de fidelizare a clienţiilor şi de vânzareîncrucişată."

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO