Business Hi-Tech

Francezii prind gustul tranzactiilor B2B

16.08.2000, 00:00 13



Doar 39% din departamentele de aprovizionare ale companiilor franceze folosesc Internetul pentru a face cumparaturi, se arata intr-un studiu intocmit recent.

Spre deosebire de aceasta situatie, piata online business - to - business (B2B) din Germania a raportat ca 44% din departamentele similare din aceasta tara utilizeaza Internetul pentru aceste activitati.

Raportul atribuie gradul scazut de utilizare a comertului electronic in Franta reticentei cu care mediul de afaceri local priveste tranzactiile online.

De exemplu, doar 5% din achizitiile de mostre se realizeaza prin intermediul Internetului iar procentul de furnizori care realizeaza vanzari de produse si servicii online este de 9%.

Cu toate acestea, analistii sunt de parere ca Franta va recupera in scurt timp acest handicap iar utilizarea Internetului va deveni mult mai semnificativa in randul intreprinzatorilor, fiind estimata o crestere spectaculoasa a activtatii B2B in urmatorii cinci ani.

In 1999, tranzactiile online B2B din Franta s-au ridicat la valoarea de 13,95 miliarde de dolari insa pentru 2005 se progonzeaza ca aceasta cifra va atinge nivelul de 197 de miliarde de dolari.

Actuala piata a comertului electronic este dominata de utilizarea terminalului Minitel, aproximativ 45% din comenzile online si 64% din activitatea de marketing este gazduit de acest suport de lucru.

"Minitel are inca o pozitie dominanta. Este unul din principalii factori care au condus la o rata scazuta de utilizare a web-ului in Franta.

Insa incepe sa se constate o tendinta de diminuare a utilizarii acestui sistem, ceea ce va conduce la o crestere a importantei comertului electronic", este de parere Steffen Binder, director de cercetare la Forit, si unul dintre autorii studiului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO