Business Hi-Tech

Fujitsu Siemens: Pretul PC-ului nu va scadea la infinit

Fujitsu Siemens: Pretul PC-ului nu va scadea la infinit

Barbara Schadler, director de marketing la Fujitsu Siemens Computers (FSC): Ne-am intrebat cine o sa determine achizitia unui notebook - compania pentru care lucreaza persoanele respective sau consumatorul final care ii va permite companiei sa instaleze aplicatiile utile jobului sau pe propriul notebook. Aceste practici inca nu s-au definitivat pentru ca mai raman unele intrebari cu privire la costurile de mentenanta, suport pentru aplicatiile software, dar exista unele scenarii posibile, precum cel in care compania ii ofera angajatului fondurile necesare pentru a isi achizitiona masina pe care o prefera.

26.11.2007, 21:25 18

In cele din urma, cererea mare a atras alte reduceri de preturi, ca urme a competitiei crescande intre producatorii consacrati si cei proaspat intrati pe piata. Astfel s-a ajuns ca pretul notebook-urilor sa se aproprie simtitor de cel al desktop-urilor cu aceleasi configuratii si facilitati.
"Privind in urma, a avut loc o continua depreciere a pretului PC-ului. Aceasta nu poate continua pentru totdeauna, pentru ca nimeni nu va dori sa vand PC-uri gratuit. Ai un pret pentru software, un pret pentru hardware si nu se va putea sa avem in urmatorii 3-5 ani reduceri de 10% in fiecare an", a declarat pentru ZF Barbara Schadler, director de marketing la Fujitsu Siemens Computers (FSC).
"Exista costuri care cresc imens de la an la an, precum cele legate de transportul din China in Europa. Dar au loc in prezent unele reduceri de preturi si fiecare producator va incerca sa ofere cat mai multe facilitati la acelasi pret", a subliniat Schadler.
Potrivit ei, internetul si media au trezit interesul consumatorilor de IT pentru produse ecologice, ceea ce va conduce la o cerere tot mai mare de astfel de echipamente in urmatorii doi ani.
Pe de alta parte, consumatorii au realizat importanta clasificarii nevoilor proprii si a necesitatii utilizarii unor dispozitive dedicate pentru fiecare activitate majora.
"In plus, vor fi tot mai multe produse care se vor adresa pentru fiecare nevoie a consumatorului - statiile destinate jocurilor, smartphone-urile. S-a experimentat prin vanzarea mp3 playerelor si s-a descoperit ca utilizatorii sunt dispusi sa detina mai multe dispozitive dedicate. Sunt sigura ca industria incepe sa se indrepte catre aceasta diferentiere a produselor", a precizat Schadler.
Daca pentru un numar tot mai mare de persoane PC-ul devenit un aspect important al vietii, unii consumatori se confrunta cu dilema mixului intre dispozitivele mobile folosite acasa si cele folosite pentru activitatea de la serviciu.
"Ne-am intrebat cine o sa determine achizitia unui notebook - compania pentru care lucreaza persoanele respective sau consumatorul final care ii va permite companiei sa instaleze aplicatiile utile jobului sau pe propriul notebook. Aceste practici inca nu s-au definitivat pentru ca mai raman unele intrebari cu privire la costurile de mentenanta, suport pentru aplicatiile software, dar exista unele scenarii posibile, precum cel in care compania ii ofera angajatului fondurile necesare pentru a isi achizitiona masina pe care o prefera. In aceste conditii, in ceea ce il priveste pe consumatorul final, designul si aspectele legate de lifestyle joaca un rol mult mai mare", spune oficialul FSC. O exceptie o fac smartphone-urile si PDA-urile care ofera ecrane generoase, dar care nu ofera solutii reale pentru vizionarea imaginilor si documentelor, producand disconfortul utilizatorului si atragand popularitate in favoarea notebook-urilor.
In acest sens, Schadler apreciaza ca "intr-o societate care continua sa imbatraneasca, dimensiunea ecranului face diferenta. Peste 50% din utilizatori nu doresc ecrane de dimensiuni mici, pentru ca nu pot vedea informatia afisata. Utilizatorii tineri vor folosi smartphone-urile si playerele iPod pentru a viziona filme, dar cei in varsta nu. Extinderea acoperirii acestor dispozitive nu ne ameninta businessul, e o provocare pe care trebuie sa o urmarim cu totii indeaproape. Ultimii trei ani ne-au aratat ca oamenii sunt pregatiti sa utilizeze o varietate de produse."
Un alt scenariu propus de SchAdler este cel al casei digitale, dar care inca nu are priza la public, in special din cauza lipsei de continut, dar si a slabei informari a utilizatorului de catre vendor. "Din punctul de vedere al tehnologiei suntem pregatiti, dar sunt foarte putini cei care o aplica. Este foarte greu, fiind nevoie in primul rand de servicii care sa iti permita sa instalezi acele solutii, iar furnizorii nu au inteles ce ofera in plus si care sunt nevoile utilizatorilor. Primul lucru care trebuie clarificat este instalarea sistemelor, dar este nevoie ca oamenii sa inteleaga, iar noi trebuie sa le explicam mai bine ce li se ofera cand cumpara aceste produse", subliniaza ea.
Potrivit ei, o alta dilema cu care se confrunta in multe cazuri marii vendori este cea legata de separarea distributiei software de cea hardware.
"Nu poti face nimic cu o aplicatie software fara hardware. Dar aplicatiile software sunt foarte interesante din aceasta perspectiva. Nu poti sti care este viitorul - download-urile gratuie de pe internet cu actualizari costisitoare sau software-ul preinstalat. Este practic o lupta dusa intre software-ul distribuit separat de hardware sau in acelasi pachet", a conchis Schadler.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO