Business Hi-Tech

Google apeleaza la publicitate pentru a atrage clientii rivalilor

19.10.2009, 23:02 21

Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume,a anuntat ca peste 2 milioane de companii folosesc aplicatiile saleonline, iar compania va incepe luni o campanie de publicitatemenita sa atraga clientii de la produse Microsoft si IBM. Campaniade publicitate, care va fi lansata in tari precum Franta, Japoniasi Anglia, reprezinta o miscare strategica rara pentru Google. Intimp ce Microsoft, cel mai mare producator de software la nivelmondial, si International Business Machines, cel mai mare furnizorde servicii IT din lume, domina piata pe segmentul de servicii demail pentru intreprinderi, Google incearca sa convinga directoriicompaniilor sa adopte asa numitele servicii bazate pe mediulonline, in care software-ul este accesat pe internet iar datelestocate pe serverele Google, in loc sa fie arhivate pe computereleunei companii. Serviciile online pot ajuta companiile saeconomiseasca, comparativ cu costurile mentinerii serviciilortraditionale, insa caderile acestor tip de sisteme din ultimeleluni, inclusiv caderea serviciului Gmail al firmei Google lunatrecuta, au inceput sa ridice semne de intrebare cu privire la catde mult utilizatorii se pot baza pe software-ul online. Tom Austin,analistul firmei de cercetare Gartner, a spus ca majoritateacompaniilor vor trece la utilizarea serviciilor online, precume-mail-ul, insa procesul ar putea dura multi ani. El a adaugat caIBM si Microsoft au lansat propriile produse online recent, iarCisco pregateste o versiune a sa de servicii online.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO