Business Hi-Tech

Google face reclama pe Internet cu telefonul fix

28.02.2006, 20:45 46

Google foloseste "batranul" telefon fix pentru o abordare noua a pietei de publicitate pe Internet. In ultimele saptamani, Google a inceput sa afiseze iconite reprezentand un telefon verde langa link-urile publicitare afisate pe pagina de cautare a companiei, scrie The New York Times.

Atunci cand utilizatorul da click pe o astfel de iconita, este rugat sa-si introduca numarul de telefon si imediat va fi sunat de catre compania care isi face publicitate, pentru a i se prezenta oferta detaliata.

Google inca nu le cere bani in plus companiilor pentru acest serviciu, dar analistii sunt aproape siguri ca vom intra in era "pay-per-call" (plateste pentru convorbire) datorita gigantului Internet. In prezent, tehnologia folosita este "pay-per-click" (plata pentru fiecare clic pe reclama).

"Intrarea Google pe aceasta piata va populariza acest serviciu", este de parere Greg Sterling, analist la Kelsey Group, companie de consultanta in marketing. "Avand in vedere numarul mare al publicitarilor, acest serviciu va putea genera venituri considerabile", adauga el.

Tehnologia pay-per-call a fost dezvoltata de Ingenio din San Francisco, companie ce ofera un astfel de serviciu din 2004. Se pare ca Google isi dezvolta propria tehnologie cu ajutorul companiei VoIP Inc. din Florida, in timp ce Yahoo! testeaza acest tip de serviciu cu Ingenio, scrie The New York Times.

Exact ca in cazul publicitatii pay-per-click, companiile care apeleaza la publicitate pay-per-call platesc numai in cazul in care acest serviciu este folosit de catre internauti. Potentialii clienti pot alege optiunea pay-per-call, pentru a fi sunati, sau pur si simplu pot sa formeze ei numarul din reclama. In ambele cazuri, apelul este intermediat de companii precum Ingenio, care tine evidenta apelurilor pentru a-si factura serviciile.

De regula, companiile intermediare iau banii de la cei care au platit pentru acest serviciu (advertiseri) si impart banii cu site-urile pe care a aparut publicitatea (gen Google).

Sterling crede ca cei mai interesati de acest nou tip de serviciu vor fi companiile mici, in principal din sfera serviciilor. Aproximativ 70% din aceste companii nu au un site de Internet si atunci publicitatea pay-per-click nu este folositoare. Spre exemplu, Judson Brady, patronul unei florarii din Atlanta, plateste la Yahoo! 1,25 dolari pentru fiecare potential client care a sunat prin intermediul paginii de cautare, rezultatul fiind ca 5% dintre cei care au sunat au si facut comenzi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO