Business Hi-Tech

Miniprix merge pe urmele eMAG şi vrea să îşi dezvolte un mall online. eMAG şi-a lansat petshop

eMag s-a extins pe hrană şi accesorii pentru animale, iar retailerul de fashion miniprix.ro vinde acum şi electrocasnice, alimente sau cosmetice.

eMag s-a extins pe hrană şi accesorii pentru animale, iar retailerul de fashion miniprix.ro vinde acum şi electrocasnice, alimente sau cosmetice.

Autor: Cristina Roşca, Adrian Seceleanu

07.09.2013, 19:01 1448

Retailerul Miniprix, prezent pe piaţa locală cu patru magazine fizice şi unu online, se dezvoltă după modelul deja implementat de eMAG, cel mai mare jucător de pe piaţa de retail online IT&C din România, extinzându-şi portofoliul de la haine la electrocasnice, cărţi, cosmetice şi produse alimentare prin adăugarea în oferta online a unor produse vândute de companii partenere.

Miniprix şi-a început activitatea pe piaţa locală în anul 2000 cu un magazin fizic. Ulterior s-a extins şi pe online, unde vindea (la fel ca în cele patru magazine din Bucureşti) haine, accesorii şi încălţăminte. Recent, pe site-ul retailerului au apărut însă şi alte categorii de produse, respectiv electronice, electrocasnice şi IT, casă, grădină şi maşină, alimente, frumuseţe şi sănătate, artă cărţi şi delicatese.

Compania M-Fashion care operează magazinele Miniprix merge astfel pe urmele eMAG, care a început prin a vinde produse electroIT şi s-a extins ulterior până la deschiderea pe aceeaşi platformă a unui petshop online, care oferă spre vânzare mâncare şi accesorii pentru animale de companie. Acesta este cel mai recent proiect anunţat de eMAG după produse turistice, cărţi, jucării, produse cosmetice sau de bricolaj. În total pe platforma eMAG sunt vândute 200.000 de produse. Modelul de business al retailerului electroIT presupune realizarea de parteneriate cu jucători de pe anumite segmente de piaţă, astfel încât aceştia din urmă folosesc platforma eMAG pentru a-şi vinde produsele. În schimb, eMAG primeşte un comision pentru fiecare vânzare realizată prin intermediul platformei.

Acelaşi model este folosit de Mini­prix.ro. Reprezentanţii Miniprix.ro nu au răspuns până la închiderea ediţiei întrebării ZF privind numele partenerilor. Miniprix este operat de compania M-Fashion şi a terminat anul trecut cu afaceri de 73,5 mil. lei, în creş­te­re cu circa 20%, şi cu un profit de 2 mil. lei, în scădere cu peste 30%. Compania este de­ţinută de Ana Maria Cristina, fost preşe­din­te al Agenţiei Române pentru Investiţii Străine.

Citiţi mai multe pe www.zfcorporate.ro

Acest articol a apărut în ediţia tipărită a Ziarului Financiar din data de 06.09.2013

ZF Corporate este serviciul specializat de ştiri cu plată al Ziarului Financiar. Pentru a putea citi aceste ştiri trebuie să vă abonaţi la ZF Corporate sau la unul din cele 12 fluxuri ale sale, profilate pe sectoare de activitate (Bănci, Retail, Imobiliare şi altele). Detalii de abonare la ZF Corporate: Alexandru Matei (tel. fix: 0318.256.286, tel. mobil: 0766.606.994) sau trimiteţi un email cu datele dumneavoastră de contact prin care solicitaţi informaţii şi abonare la adresa alexandru.matei@zf.ro sau stefan.paraschiv@m.ro. Veţi fi contactat în maximum o oră.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO