Business Hi-Tech

Orange vrea să facă bani şi din „service“ pentru telefoane mobile

31.08.2010, 23:50 136

Orange, numărul unu pe piaţa locală de telefonie mobilă, alansat două noi servicii de suport pentru clienţi, prin careutilizatorii de smartphone-uri şi alte tipuri de telefoane mobilepot primi asistenţă pentru orice tip de probleme, de lareconfigurarea terminalelor şi instalarea unor aplicaţii până laschimbarea carcasei.

Unul dintre aceste servicii este Smart Service, destinatutilizatorilor de smartphone-uri, disponibil în toate magazineleOrange. "Segmentul smartphone-urilor este cel cu cea mai marecreştere de la an la an, chiar şi în perioadă de criză. Ne aşteptămca această tendinţă să se menţină având în vedere volumele marivândute", a declarat Sorin Blideran, senior product managerOrange.

Astfel, pentru 5,21 de euro, clienţii Orange pot primi asistenţăpentru instalarea unor aplicaţii, actualizare de software,instalarea cartelei SIM sau configurarea setărilor de SMS, MMS şiinternet. Pe lângă aceste servicii, pentru 2,10 euro utilizatoriipot transfera informaţiile dintr-un telefon pe altul atunci cânddoresc să-l înlocuiască. În afara serviciului Smart Service,tariful standard pentru transferul de informaţii este de 5,21 deeuro, iar pentru transferul pe un card USB preţul este de 3,13euro.

Smart Service vine în completarea serviciului Smartphone Expert,lansat pe 15 aprilie, prin intermediul căruia clienţii Orange potsuna la 408 şi primesc asistenţă prin telefon de la un specialistal operatorului. Serviciul este gratuit pentru clienţii carefolosesc un serviciu de date al companiei.

Orange, cu aproape 10,5 milioane de clienţi, a avut afaceri de484 milioane de euro în primul semestru al anului.

Celălalt serviciu lansat de Orange se numeşte Care Center, princare utilizatorii primesc asistenţă pe loc pentru orice tip detelefon mobil. În funcţie de dificultatea operaţiunii, costurilevariză între 20 şi 450 de lei (5 şi 100 de euro). Serviciileîncluse sunt decodarea de telefoane, schimbarea de tastaturi şicarcase sau reactualizări de software. Un telefon cumpărat la unpreţ mai mic de la Orange împreună cu un abonament poate fi decodatcu 26 de euro după încheierea perioadei contractuale sau cu 100 deeuro în timpul perioadei de abonament. În cazul în care reparaţiilenu pot fi făcute pe loc şi telefonul trebuie trimis în service,clienţul primeşte un telefon mobil la schimb pe durata reparaţiei.Reparaţiile pot fi făcute în timpul garanţiei şi postgaranţie.

Momentan, serviciul Care Center este disponibil numai în OrangeConcept Store şi Orange shop Pantelimon din Capitală. "Avem învedere extinderea reţelei Care Center şi în alte magazine dinţară", a mai spus Sorin Blideran. În prezent compania are 6angajaţi care sunt parte a proiectului Care Center din cele douămagazine, suportul fiind asigurat de Euristic Partner, companiecondusă de Răzvan Marinescu. Compania asigură logistica şi linia debusiness pentru centrul de suport pentru clienţi din Bucureşti alNokia, cel mai mai mare producător de telefoane mobile din lume,lansat în luna iunie.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO