Business Hi-Tech

Piaţa de publicitate online a ajuns la 10 mil. euro în prima jumătate de an

Autor: Cristina Roşca

16.12.2010, 23:45 38

Piaţa locală de publicitate online a crescut în primul semestrudin 2010 cu 65% faţă de anul 2009, la 42 mil. lei (10 mil. euro),potrivit unui studiu realizat de PwC şi IAB România, o asociaţiecare reuneşte agenţii şi publisheri autohtoni. Cifra nu includeveniturile obţinute de jucători precum Google sau Yahoo!. Piaţa acrescut cu 6% faţă de a doua jumătate a anului 2009. Piaţa totalăde publicitate, inclusiv print şi TV, este estimată la circa 300 -310 mil. euro în 2010. Avansul din prima jumătate a anului poate fiexplicat prin faptul că o parte a bugetelor a fost redirecţionatădin alte medii către online, crede Laurenţiu Dumitrescu, managingdirector al Digital Star, agenţia de publicitate interactivă dincadrul Leo Burnett, ale cărei venituri au crescut în aceastăperioadă cu 30%. "Clienţii folosesc în continuare foarte multTV-ul, dar spre deosebire de anii anteriori când în mix intra şiprintul, de exemplu, acum internetul ia locul celorlaltor medii",adaugă el. Alex Vişa, managing partner Hyperactive, agenţie parte agrupului Lowe, crede că "avansul de 65%, deşi spectaculos caprocent, nu e relevant. Prima jumătate a lui 2009 a fost un cazspecial, fiind primul semestru de criză autentică în România cândtoate sectoarele pieţei publicitare au cunoscut un regres puternic,investiţiile coborând aproape de zero în primul trimestru al aceluian. Mai relevantă şi interesantă mi se pare creşterea de 24% faţăde primul semestru din 2008 (24% creştere în lei, 9% în euro), operioadă bună pentru piaţa de online şi un punct de referinţă multmai credibil". Cei mai importanţi clienţi ai agenţiei Hyperactivesunt companiile Ferrero, Unilever şi Orange România.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO