Business Hi-Tech

Piata mondiala de telefoane mobile incepe sa dea semne de oboseala

06.10.2006, 19:39 18

Anul viitor se vor vinde un miliard de mobile, dar zilele cresterilor spectaculoase sunt pe cale de disparitie
Conform unui studiu al Informa Telecoms and Media, lupta producatorilor de telefoane se duce in prezent pentru a-i convinge pe consumatori ca trebuie sa-si schimbe cu regularitate vechiul telefonul cu unul mai nou si mai performant, scrie BBC News.
Noile servicii, precum televiziunea mobila, vor aduce si noi generatii de camere digitale, spatii mai mari de stocare si un design rafinat pentru telefoane.
Dar raportul sugereaza totusi ca mult asteptata adoptare la scara larga a serviciilor de telefonie de generatie a treia (3G) mai poate dura ceva timp.
Studiul estimeaza ca doar un sfert din numarul total de telefoane mobile vandute pana in 2008 vor fi 3G, aspect care ii poate dezavantaja pe operatori, deja disperati sa recupereze banii pe care
i-au cheltuit pentru constructia retelelor de generatie a treia.
Pietele emergente precum Asia-Pacific, America Latina si Africa vor continua sa inregistreze cresteri masive in vanzarile de dispozitive portabile de telecomunicatii. Cresterea acestor piete, stimulata de marjele foarte mici ale profitului, va fi umbrita de saturarea mult mai profitabilelor piete din Vest.
Aceasta situatie va presa producatorii sa lanseze noi creatii inovatoare si functii in efortul de a-i convinge pe consumatori sa isi achizitioneze noi gadgeturi. Ca si in cazul supermodelelor, telefoanele mobile vor continua sa isi subtieze contururile odata cu interesul consumatorilor fata de telefoanele de dimensiuni reduse.
Motorola, care a dat startul unor tendinte catre noi generatii de gadgeturi extravagante, a vandut 50 de milioane de telefoane Razr de la lansarea acestora in 2004, depasind numarul playerelor iPod livrate in aceeasi perioada.
Si totusi, stilul nu inseamna totul. Studiul a relevat ca asteptarile cumparatorilor de a utiliza produse din ce in ce mai avansate sunt in continua crestere.
Camerele digitale vor continua sa reprezinte facilitatile cheie ale telefoanelor mobile si, incepand cu 2007, acestea vor fi integrate in peste jumatate dintre numarul total de dispozitive portabile de comunicatii.
Producatorii au inceput deja sa realizeze ca o camera digitala foto inseamna mai mult decat megapixeli.
Nokia si Sony Ericsson ofera in prezent softuri care le permit utilizatorilor sa trimita imagini direct pe pagina personala de blog.
"Cunoasterea in detaliu a modului in care oamenii isi utilizeaza propriile camere digitale si a intregului ecosistem al unei camere foto va fi o conditie vitala pentru a castiga venituri pe aceasta piata", a declarat Dave McQueen, autorul raportului.
"Mesajele multimedia (MMS) nu si-au gasit cu adevarat un loc in cadrul pietei", a declarat el. McQueen este de parere, totodata, ca relansarea MMS (Multimedia Messaging Service) va fi de o importanta cruciala.
"Oamenii vor fi probabil entuziasti sa utilizeze camere foto, si nu de modul in care poti trimite un mesaj text. Intr-unele cazuri, esti nevoit sa apesi peste 12 butoane pentru a trimite ceva, asadar, va exista o presiune asupra producatorilor de software pentru a usura navigarea in interiorul meniului", a firmat McQueen.
Lansarea televiziunii pentru telefoanele mobile va reprezenta pentru operatori o noua oportunitate si, probabil, urmatorul mare teren de lupta pentru consumatori in ciuda intrebarilor ramase asupra modului si conditiilor in care oamenii vor utiliza aceste servicii.
In Marea Britanie, aceasta este o noua problema pentru operatorii care doresc sa utilizeze standardul DVB-H (Digital Video Broadband - Handheld). Acestia se confunta cu imposibilitatea de a lansa un asemenea serviciu inainte de anul 2012, cand frecventa necesara acestor servicii va fi eliberata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO