Business Hi-Tech

Podcast-urile debuteaza in industria marketingului

08.08.2006, 19:00 52

Intr-unul din recentele lor podcast-uri (programe radio ce pot fi descarcate pe playere portabile sau PC-uri), liceenele Heather si Jonelle au discutat diverse despre baieti, muzica sau daca este acceptabil pentru elevi sa vina imbracati in echipament sport la orele de clasa. Insa, in mijlocul comentariilor pe alte subiecte de interes, precum faptul ca s-a despartit de pietenul ei, Heather a facut o pauza pentru a face un anunt "despre sponsorul nostru: producatorul de lentile de contact Acuvue, care ofera gratuit, spre testare un set de lentile, pana la epuizarea stocului".
Johnson & Johnson, producatorul lentilelor de contact Acuvue, este una dintre cele mai mari companii care au inceput sa foloseasca podcast-urile drept instrumente de marketing, scrie Wall Street Journal. J&J si agentia sa de publicitate, R/GA, au convins fetele sa scrie si sa difuzeze o serie de episoade despre viata adolescentilor, denumita "Download cu Heather si Jonelle". J&J nu a dezvaluit numele complet al celor doua fete si nici orasul in care locuiesc acestea.
Programul a crescut notorietatea marcii Acuvue printre tineri, a declarat Naomi Kelman, presedinte al Vistakon Americas, subsidiara J&J responsabila de Acuvue. Seria de podcast-uri realizate de cele doua liceene este gazduita pe o pagina speciala de pe situl Acuvue, iar emisiunea este disponibila in directorul de podcast iTunes. "Pentru a convinge mai multi tineri sa poarte lentilele Acuvue, trebuie sa mergem acolo unde sunt ei, in locurile importante si relevante pentru ei", a explicat Kelman decizia companiei sale de a se implica intr-un asemenea proiect. Pentru potentialii clienti este important ca ei "sa auda vocea originala a tinerelor fete". Kelman a refuzat sa comenteze asupra costurilor de productie si a numarului de ascultatori.
Cateva mari companii, precum General Motors si Whirlpool, si-au crescut de asemenea popularitatea prin emisiunile online, folosite drept parte a strategiilor de marketing si destinate pasionatilor de tehnologie. Podcast-urile presupun resurse minime - un microfon si un calculator - si in mare parte parte sunt realizate de ofiteri de relatii publice.
Este dificil sa faci o corelatie directa intre podcast-uri si vanzarile de produse, dar expertii in marketing declara ca emisiunile online pot fi utile in construirea imaginii unei marci.
Multe compani au avut retineri fata de noul curent. Frank Salerno, presedinte al River Comunication, o companie de marketing din New Jersey,a declarat ca a fost dezamagit de refuzul ferm al unor clienti in momentul in care le-a propus sa lanseze un asemenea program. Unii dintre acestia au afirmat ca doresc sa isi concentreze politica de marketing pe strategii testate si care au dovedit ca aduc rezultate.
Gigantul american al automobilelor, General Motors, a oferit podcast-uri incepand de anul trecut, impreuna cu interviuri ale managerilor despre noile modele, dar si despre alte noi produse. Numarul ascultatorilor din acest an al podcast-urilor a variat intre 39.000 si 87.000 pe luna, a declarat Bill Betts, purtator de cuvant GM.
"In calitate de oameni de marketing, trebuie sa invatam cum sa distribuim informatiile noastre in diverse medii," a declarat si Michael Moore, director de marketing interactiv pentru Purina Petcare - producatorul de hrana pentru animale de companie al gigantului Nestle, care a lansat la randul sau un podcast pentru clientii sai. Conform lui Moore, audienta acestor podcast-uri este de cateva mii de clienti pe luna.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO