Business Hi-Tech

Problemele de creştere ale RCS&RDS: preţurile mici aduc utilizatori, dar susţin cu greu achiziţia de modemuri şi decodoare

Problemele de creştere ale RCS&RDS: preţurile mici aduc utilizatori, dar susţin cu greu achiziţia de modemuri şi decodoare

Autor: Adrian Seceleanu

16.01.2011, 23:50 125

Tarifele agresive, serviciile de comunicaţii furnizate gratuit,combinate cu o strategie agresivă de investiţii în infrastructurăsau în intrarea pe noi segmente de business - reţeta pe scurt aexpansiunii explozive din ultimii ani a companiei româneştiRCS& RDS, are şi puncte slabe, iar unul dintre ele esteechilibrul fragil între cererile clienţilor şi capacitateacompaniei de a achiziţiona echipamentele care le permitutilizatorilor să acceseze servicii mai scumpe.

Un exemplu relevant este cel al problemelor înregistrate deRCS&RDS în ceea ce priveşte cererea pentru modemurile carepermit accesarea serviciilor de internet mobil sau a decodoarelorprin care clienţii pot urmări câteva posturi de televiziune înformat de înaltă definiţie (HD). De când RCS&RDS a lansatserviciile de internet mobil şi de televiziune HD clienţiicompaniei au ajuns să se organizeze, cu ajutorul a diferiteforumuri de pe internet, în grupuri care au un scop precis: să seinformeze reciproc atunci când RCS&RDS aduce modemuri saudecodoare HD în diferite casierii.

"Vin de la RDS Auchan. Nu mai au decodoare, dar mi s-a spus căse poate să mai aducă mâine după-amiază", scrie utilizatorulfran198517 pe forumul Softpedia. Utilizatorii aşteaptă astfel şicâteva luni pentru a primi echipamentele de la RCS&RDS, chiardacă doresc să le cumpere cu banii jos. "Citesc aici ce aventuri auclienţii care vor să ia decodoare. Dacă tot au adus decodoare de cenu au adus un număr suficient?", se întreabă un alt utilizator peforumul Softpedia.

Răspunsul este relativ simplu şi are legătură cu "investiţiilemai agresive decât estimările" şi "lichiditatea scăzută" de carevorbesc agenţiile de rating, explică surse din piaţa telecom. "Dacă10% din clienţii de cablu ai RCS cer instalarea serviciilor HD,principala problemă pentru companie o reprezintă faptul că pentru asatisface această cerere trebuie să blocheze peste 10 milioane deeuro pentru achiziţia echipamentelor. Cu investiţii angajate în maimulte direcţii şi în condiţiile în care tarifele pentruteleviziunea HD sunt atât de mici, compania pur şi simplu nu îşipermite să blocheze dintr-o dată o asemenea sumă în echipamente,aşteptând să-şi recupereze ulterior banii de la clienţi".

Compania are peste 1,6 milioane de clienţi pe televiziunea princablu, fiind numărul unu pe această piaţă. Clienţii care vor săachiziţioneze serviciile de televiziune HD pot fie să achiziţionezedecodorul cu 350 de lei, fie să achite lunar o taxă de 10 lei,reprezentând chiria pentru echipament.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO