Business Hi-Tech

Proton, fost dealer Orange, a ajuns numarul trei in reteaua partenerilor Vodafone

Proton, fost dealer Orange, a ajuns numarul trei in reteaua partenerilor Vodafone

Gabriel Sandu, director general al Proton: Planurile nostre nu s-au schimbat deocamdata, ne extindem. De exemplu, vom deschide magazine in Moinesti si Braila si in acest context angajam personal si ne propunem sa terminam anul 2008 cu 80 de locatii eficiente, fata de 73 de locatii in aprilie 2008.

01.12.2008, 18:13 151

Proton Tehnologies, companie care a comercializat serviciile si produsele Orange pana in primavara acestui an, cand a fost preluata de Vodafone, estimeaza ca va incheia anul cu un numar de 80 de magazine si evalueaza posibilitatea de a-si dubla reteaua anul viitor, pe fondul scaderii chiriilor.

"Planurile nostre nu s-au schimbat deocamdata, ne extindem. De exemplu, vom deschide magazine in Moinesti si Braila si in acest context angajam personal si ne propunem sa terminam anul 2008 cu 80 de locatii eficiente, fata de 73 de locatii in aprilie 2008", a declarat pentru ZF Gabriel Sandu, director general al Proton Tehnologies. "Pentru anul viitor speram chiar sa deschidem mai usor cele 80 de locatii pe care ni le-am propus, avand in vedere trendul de scadere a chiriilor din ultima perioada si faptul ca apar tot mai multe spatii bune de inchiriat si disponibile", a adaugat el. Planul de extindere a retelei de magazine trebuie sa primeasca acordul de la Vodafone Romania. Dupa ce a vandut catre Vodafone un pachet de 66% de actiuni, Gabriel Sandu a pastrat diferenta de 34% din titlurile retailerului si a pastrat functia de management. Presedintele board-ului Proton este Karsten Wildberger, director comercial pe segmentul consumer la Vodafone.
La data achizitiei de catre Vodafone, in martie 2008, reteaua de distributie a Proton cuprindea 73 de magazine, cele mai multe fiind situate in judetele Suceava, Iasi, Brasov, Constanta, Cluj si in Bucuresti.
Sandu spune ca, in afara trendului de scadere a chiriilor, Proton nu resimte pentru moment scaderi ale vanzarilor, insa anticipeaza o scadere in 2009. "Contextul de piata devine tot mai greu previzibil chiar si pe termen scurt. Deocamdata, din analiza vanzarilor din ultima perioada, nu remarc nicio influenta a crizei internationale asupra vanzarilor Proton, dar apreciez ca apetitul pentru achizitii in retail al romanilor va scadea in 2009, dupa ce consumul a fost puternic stimulat de o lunga perioada de crestere economica puternica."
Proton Tehnologies aduce lunar in reteaua Vodafone peste 2.000 de clienti noi care incheie abonamente, iar compania este in topul celor mai mari trei dealeri ai operatorului, dupa criterii precum nivelul vanzarilor si al numarului de magazine, spune Sandu.
Un alt dealer important al Vodafone este compania Arsis Trading, care a facut anul trecut un profit net de 21.000 de euro la un rulaj de 20,2 mil. euro.
"Proton este acum intr-o etapa de crestere puternica, dupa ce am implementat o schimbare de amploare prin inlocuirea partenerului principal care ne asigura circa 75% din intrari din lantul valoric. Contam chiar si pe o crestere a vanzarilor, avand in vedere produsele si serviciile noi lansate, cum ar fi laptopul lansat sub brandul Vodafone la numai 99 de euro, care cred ca va impinge acest produs puternic in segmentul mass-market in care noi suntem specialisti." Proton a avut in 2007 un numar mediu de 201 angajati si a facut un profit net de 0,29 mil. euro la un rulaj de 40 mil. euro.
 
 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO