Business Hi-Tech

Romtelecom a oprit în trimestrul trei scăderea veniturilor, dar profitabilitatea s-a redus

Romtelecom a oprit în trimestrul trei scăderea...

Autor: Vlad Popescu

07.11.2013, 13:04 315

Profitul EBITDA (înainte de dobânzi, taxe, depreciere şi amortizare) al Romtelecom, excluzând impactul planurilor de restructurare, a scăzut cu 32,7% în trimestrul al treilea faţă de perioada corespunzătoare a anului trecut, de la 44,7 milioane euro la 35,7 milioane euro, potrivit unui comunicat publicat joi de grupul elen de telecomunicaţii OTE, care deţine Romtelecom, Cosmote şi Germanos.

Marja de profit EBITDA s-a restrâns astfel cu 5,7 puncte procentuale, de la 29,1% la 23,4% din venituri.

Compania a înregistrat în perioada analizată o pierdere operaţională (înainte de dobânzi şi taxe) de 1,6 milioane euro, faţă de un profit operaţional de 17,4 milioane euro în trimestrul al treilea al anului trecut.

Scăderea veniturilor s-a redus semnificativ faţă de minus 5% în trimestrul al doilea. Declinul afacerilor pe segmentul serviciilor de voce a fost compensat de o creştere semnificativă în zona serviciilor pentru companii, în special proiecte mari de ITC, dar şi de evoluţia pozitivă a veniturilor din servicii wholesale, sprijinite mai ales de majorarea cu 42% a traficului extern, se arată în comunicatul OTE.

Cheltuielile operaţionale au urcat cu 7% în trimestrul al treilea, în principal ca urmare a investiţiilor în proiecte ITC, a costurilor de interconectare şi a comisioanelor pentru vânzări acordate către terţi.

Compania speră că investiţiile în zona serviciilor pentru companii vor conduce la relaţii pe termen lung cu clienţii, generatoare de venituri.

Romtelecom Business Solutions a implementat mai multe proiecte mari ITC pentru companii şi a câştigat câteva contracte noi importante, notează grupul elen.

"În acest trimestru, Romtelecom a continuat să raporteze rate de creştere în principalele zone de interes strategic. Astfel, concentrarea companiei asupra segmentelor de televiziune si internet se reflectă în creşterea numărului de clienţi, în timp ce, pe segmentul dedicat companiilor, Romtelecom şi-a consolidat poziţia ca jucător ITC important", a declarat Anastasios Tzoulas, director financiar executiv la operaţiunile OTE din România, într-un comunicat transmis joi de Romtelecom şi Cosmote România.

Astfel, veniturile Romtelecom din soluţii ITC au urcat de peste 3 ori faţă de nivelul din perioada similară a anului trecut.

Planul de disponibilizări voluntare a generat costuri de 5,6 milioane euro, iar costurile legate de depreciere şi amortizare au urcat cu 16,1%, la 31,7 milioane euro.

Veniturile din servicii fixe retail au coborât cu 7,2%, de la 102,3 milioane euro la 94,9 milioane euro, în timp ce încasările din servicii fixe către instituţii şi companii au urcat cu 19,5%, de la 22 milioane euro la 26,3 milioane euro.

Numărul clienţilor Romtelecom pe segmentul de internet de mare viteză a crescut cu 4,8% la 30 septembrie faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, de la 1,181 milioane la 1,237 milioane. Totodată, compania a raportat o creştere de 7,2% a bazei de clienţi abonaţi la serviciile de televiziune (satelit, cablu şi televziune prin internet - IPTV), de la 1,231 milioane la 1,320 milioane.

Numărul liniilor de voce operate de companie a coborât cu 3,8%, de la 2,360 milioane la 2,370 milioane, declin compensat însă de creşterile înregistrate pe internet şi TV.

Penetrarea serviciilor de internet broadband a ajuns astfel la 55% din baza de clienţi a companiei, în timp ce penetrarea serviciilor TV a urcat la 58%.

În primele nouă luni ale anului, veniturile Romtelecom au scăzut cu 4,9%, de la 470 milioane euro la 446,8 milioane euro. Profitul EBITDA al companiei excluzând costurile de restructurare a coborât cu 19%, de la 125,5 milioane euro la 101,7 milioane euro.

Profitul operaţional EBIT a coborât în perioada ianuarie-septembrie cu 56,7%, de la 42,7 milioane euro la 18,5 milioane euro, iar compania a înregistrat costuri de 8,4 milioane euro cu programul de disponibilizări voluntare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO