Business Hi-Tech

Romtelecom măreşte miza în lupta cu RCS şi UPC, lansând propriul post TV cu profil sportiv

Romtelecom măreşte miza în lupta cu RCS şi UPC, lansând propriul post TV cu profil sportiv

Ovidiu Ghiman spune că vizionarea postului Dolce Sport nu va fi taxată suplimentar

28.07.2010, 23:15 180

Romtelecom, numărul trei pe piaţa locală de servicii deteleviziune cu plată după RCS&RDS şi UPC, va lansa lunaviitoare propriul său canal TV cu profil sportiv, Dolce Sport, careva transmite meciuri de fotbal din Liga Campionilor.
Investiţia făcută de Romtelecom în crearea de la zero a unui postTV cu profil sportiv ar putea anunţa intrarea, anul viitor, aoperatorului în competiţia pentru drepturile de difuzare ameciurilor din campionatul intern de fotbal. În prezent, drepturilepentru campionatul intern de fotbal sunt deţinute de consorţiulAntena 1 şi RCS&RDS, numărul unu pe piaţa TV. Grupul telecomdeţinut de Zoltan Teszari este primul de pe piaţa locală care ainvestit puternic în conţinut şi şi-a creat posturi TV proprii cuprofil sportiv. Compania nu a oferit detalii suplimentare despreplanurile sale.
Anunţul Romtelecom privind lansarea unui post propriu deteleviziune nu este totuşi o surpriză în condiţiile în carecompania deţinută de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom(Germania) are ca obiectiv să ajungă în trei ani numărul unu pepiaţa TV, în ciuda faptului că în prezent RCS are cu peste 1,7milioane mai mulţi clienţi pe acest segment de piaţă. Extindereaofertei de conţinut a Romtelecom pune presiune în primul rând peUPC, fostul lider al pieţei locale de servicii TV, care are înprezent puţin peste 200.000 de clienţi pe TV faţă deRomtelecom.
"Cu lansarea canalului Dolce Sport Romtelecom facem un nou pas înimplementarea strategiei sale de poziţionare ca furnizor deentertainment pe piaţa românească, după lansarea serviciilor IPTVDolce Interactiv şi a pachetului de programe HD", a declarat OvidiuGhiman, director executiv strategie şi dezvoltarea afacerii.Ghiman, fost director comercial al RCS, răspunde momentan şi deoperaţiunile TV după ce fostul şef al diviziei Mirek Smyk a plecatdin companie. Potrivit unor surse de pe piaţă, Romtelecom a reluatprocesul de recrutare pentru postul lăsat liber de Smyk după cemanagerul selectat iniţial nu a mai putut prelua, din motivepersonale, funcţia.
Romtelecom a achiziţionat drepturile de transmisie a meciurilorpentru sezoanele 2010/2011 şi 2011/2012 după ce operatorul local deteleviziune prin satelit Boom TV a intrat în insolvenţă pe fondulunor dificultăţi financiare.
Pachetul achiziţionat de Romtelecom include meciurile live,rezumatele meciurilor, precum şi drepturile de transmisie apartidelor pe internet. Postul va putea fi urmărit fără costurisuplimentare de clienţii Romtelecom care folosesc serviciile deteleviziune prin satelit (Dolce), prin internet (Dolce Interactiv)sau cablu TV (furnizate prin compania NextGen).

Cum a evoluat businessul TV al Romtelecom

  • 2005 - compania vinde cu 8 milioane de dolari divizia de cabluTV către actualul UPC
  • 2006 - Romtelecom lansează serviciul de televiziune prinsatelit Dolce
  • 2008 - compania revine pe piaţa de cablu TV, prin înfiinţareaNextGen
  • 2009 - Romtelecom lansează serviciile de televiziune prininternet
  • 2010 - cu un milion de clienţi TV în portofoliu, Romtelecomanunţă că îşi face post TV propriu de sport

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO