Business Hi-Tech

Smartphone-ul Nokia E7 ajunge în România pe 15 aprilie, la preţuri de 450-500 euro

Smartphone-ul Nokia E7 ajunge în România pe 15 aprilie, la preţuri de 450-500 euro

Autor: Ştefan Vrabie

05.04.2011, 23:51 562

Nokia E7, unul dintre smartphone-urile prin care Nokia speră săcontracareze vân­zările în creştere ale rivalilor de la Apple,Blackberry sau Google, va fi lansat oficial în România pe 15aprilie, la preţuri între 450 şi 500 de euro.

"Nokia E7 va fi disponibil din 15 aprilie în magazineleoperatorilor locali de telefonie mobilă şi ale retailerilor", adeclarat Răzvan Petrescu, manager de ţară al subsidiarei locale acompaniei finlandeze. Noul telefon are un ecran AMOLED de 4 inchisensibil la atingere, cameră foto de 8 megapixeli ce poatefotografia şi filma în format HD. Memoria internă este de 16GB şiper­mite stocarea documentelor de tip office (Word, Excel etc.) cepot fi editate cu ajutorul aplicaţiilor pre­in­stalate din suitaQuickoffice. Sistemul de operare folosit pentru E7 este Symbian 3.În prezent în lume sunt 225 de milioane de utilizatori de telefoaneNokia cu platformă Symbian, potrivit firmei de cercetare StrategyAnalytics.

Oficialii Nokia spun că E7 este "moş­tenitorul" seriei detelefoane business lansate de companie în 1996 sub brandulCommunicator. Nokia a inventat practic telefonul business cutastatură completă (qwerty) odată cu lansarea Communicator-ului, în1996. La finele anilor '90 modelele Nokia Communicator aveau pepiaţa locală un preţ prohibitiv, de peste 1.000 de dolari şi erauextrem de populare în mediul business. "E7 este un urmaş evident altelefonului Nokia Commu­nicator", a declarat Razvan Petrescu,manager de ţară la Nokia România.

Nokia, care deţine în România şi o fabrică în judeţul Cluj - cuun business de peste un miliard de euro în 2009 -, este numărul unupe piaţa locală de telefoane mobile, inclusiv pe segmentulsmartphone-urilor, potrivit datelor de pe piaţă.

Anual, românii cumpără aproximativ patru milioane de telefoanemobile, iar ponderea smartphone-urilor este de aproximativ 7% dinnumărul de unităţi vândute. Nokia România şi-a intensificat înacest an eforturile de promovare pe piaţa locală, com­pania punândaccent pe oferta de smartphone-uri, în condiţiile în careconcurenţa pe acest segment a crescut puternic.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO