Business Hi-Tech

Start-up-ul FrontWave vrea să ridice o finanţare de până la 1 mil. euro pentru a optimiza diagnosticarea timpurie a cancerului de sân

Start-up-ul FrontWave vrea să ridice o finanţare de...

Autor: Alexandra Cepăreanu

12.10.2023, 18:58 77

Start-up-ul FrontWave, soluţie software accesibilă sub formă de dispozitiv medical (SaMD) care generează imagini 3D ale sânului cu ultrasunete, pentru a îmbunătăţi diagnosticul, vrea să ridice o rundă de finanţare în valoare de 1 milion de euro, din care 200.000 euro pe SeedBlink - platforma de finanţare şi equity management pentru start-up-urile tech europene. Start-up-ul are ca oboectiv să strângă o investiţie între 600.000 euro şi 1 mil. euro pentru a furniza funcţionalităţi de supercomputing şi algoritmi avansaţi medicilor şi radiologilor.  

De asemenea, investiţiile vor fi alocate pentru a avansa UBIware 2D prin finalizarea MVP-ului, obţinerea validării clinice şi obţinerea unei mărci CE, conform unui anunţ SeedBlink. Pentru UBIware 3D, fondurile vor contribui la finalizarea MVP şi la începerea validării clinice, îmbunătăţind ambele produse pentru a fi pregătite pentru comercializare.

„Această rundă este deja co-investită de Fairside Ventures (care oferă capital antreprenorial pentru susţinerea şi accelerarea afacerilor) şi Capital Cell (o platformă de investiţii online specializată în sectorul medical şi biotehnologic)”, potrivit sursei citate anterior.

Soluţia dezvoltată de start-up-ul FrontWave înlocuieşte radiografia cu raze X, cu un sistem de ultrasunete combinat cu algoritmi de inteligenţă artificială, bazat pe supercomputing. Compania este evaluată pre-money la 6 milioane de euro.

În  ceea ce priveşte monetizarea, soluţia SaaS va fi disponibilă pentru clinici prin abonamente anuale, iar pentru pacienţi costul este între 30 euro şi 50 euro pentru fiecare scanare.

Potrivit anunţului SeedBlink, în prezent, soluţia se află în etapa de Clinical trials, care vizează obţinerea autorizaţiei de comercializare a UBIware 2D în Europa (2024) şi în SUA (2025). Strategia de comercializare se concentrează pe diagnosticarea cancerului de sân, vizând Europa, SUA, Canada, China şi Japonia, printre alte ţări.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO