Business Hi-Tech

Studiu: motoarele de cautare nu se pun de acord

05.08.2005, 18:50 25

Marile motoare de cautare sunt din ce in ce mai diferite din punctul de vedere al rezultatelor pe care le returneaza, intrucat, de cele mai multe ori, acestea nu mai seamana aproape deloc de la un serviciu la altul, iar utilizatorii sunt nevoiti sa efectueze cautarea pe mai multe astfel de site-uri pentru a alege rezultatele cele mai relevante, conform unui studiu realizat de compania americana InfoSpace, provider de solutii in domeniul cautarilor online.

InfoSpace a hotarat sa faciliteze munca utilizatorilor si sa le ofere acestora rezultate mai exacte, motiv pentru care a creat un site foarte asemanator cu cel al unui motor de cautare, DogPile.com, in care sunt returnate rezultatele obtinute de pe mai multe astfel de pagini de Internet, printre care Google, Yahoo, MSN, Ask Jeeves, About, FindWhat si LookSmart, scrie presa internationala.

DogPile nu este de fapt un motor de cautare. Insa, pe acest site utilizatorii au posibilitatea sa introduca un cuvant-cheie dupa care sa se efectueze cautarea, iar DogPile va ordona rezultatele obtinute de pe marile motoare dupa relevanta si le va sterge pe cele care se repeta, a explicat un oficial InfoSpace.

La o cautare dupa un cuvant-cheie obisnuit, marile motoare de cautare returneaza in general rezultate asemanatoare intr-un procent de 1,1%, conform studiului InfoSpace.

Aproximativ doua treimi din rezultatele obtinute pe marile motoare de cautare sunt diferite, au explicat specialistii InfoSpace. Comparate, rezultatele aceleiasi cautari efectuate pe doua site-uri diferite au fost doar in procent de 11% intalnite pe ambele motoare de cautare, conform studiului InfoSpace.

Mai mult, se intampla ca rezultatele obtinute pe prima pagina returnata de Google, Yahoo sau de MSN spre exemplu, sa fie unice fata de celelalte motoare de cautare in proportie de 85%. Mai exact, unicitatea rezultatelor de pe prima pagina ale unei cautari efectuate pe Ask Jeeves este de aproximativ 74%, pe cand pe Yahoo este ceva mai scazuta - 71,2%, au precizat cercetatorii companiei. MSN returneaza rezultate unice pe prima pagina in proportie de 70,8%, iar Google de 67%, au adaugat acestia.

"Similaritatea dintre toate rezultatele oferite de marile motoare de cautare nu a fost niciodata mai mare de 16%", a precizat Sue Feldman, vicepresedintele companiei de cercetare si monitorizare a pietei IDC. "Din acest motiv, utilizatorii aleg sa efectueze o cautare pe mai multe astfel de site-uri. Este ca si cum ar verifica o informatie in mai multe carti dintr-o biblioteca pentru a vedea cat de exacta este", a adaugat aceasta.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO