Business Hi-Tech

Taiwanezii de la D-Link spera la incasari de 5 - 6,5 mil. dolari

18.11.2009, 23:00 19

D-Link Romania, subsidiara locala a producatorului taiwanez deechipamente de retea, are o contributie de 1,5-2% in afacerilecompaniei la nivel european, in timp ce in regiunea centrala si deest, cota Romaniei este cuprinsa intre 10 si 12% din vanzari, adeclarat Kevin Wen, presedintele D-Link Europe.

Anul trecut, vanzarile globale ale companiei s-au cifrat la1,047 de miliarde de dolari, din care in Europa au fost realizate31% din vanzari, adica in jur de 325 de milioane de dolari. Astfel,un calcul simplu arata ca afacerile din Romania ale D-Link s-ausituat anul trecut intre 4,8 si 6,5 de milioane de dolari. "Pentruanul acesta, ne asteptam la o stagnare a vanzarilor la nivelmondial sau poate la o scadere usoara, situatie care se va mentineinclusiv in Romania", apreciaza Wen, motivul principal fiindsituatia economica dificila in sine, coroborata pe piata locala cuamanarea mai multor proiecte guvernamentale si cu fluctuatiacursului de schimb valutar. Stagnarea va fi inregistrata in ciudafaptului ca in trimestrul al treilea al acestui an D-Link araportat o crestere de 21% a vanzarilor pe piata europeana, cel maimare avans fiind inregistrat pe piete precum Marea Britanie, Frantasau Germania.

"Criza este totusi o oportunitate. Chiar daca bugetele au fostregandite, asta nu inseamna ca nu se mai fac investitii inechipamente de retea, componenta telecomunicatiilor fiind esentialapentru supravietuirea unui business", considera Bogdan Mihalcea,country managerul D-Link Romania. Din totalul vanzarilor pe piatalocala, solutiile dedicate segmentului clientilor de businessreprezinta aproximativ 20-25%, segmentul consumatorilor finaliaduce 25%, produsele telecom inseamna 5-7% din afacere, iar restulde vanzari provin din zona companiilor care integreaza si revandprodusele D-Link.

"Romania este o piata cu foarte mult potential in regiune",spune si Roman Napierala, directorul D-Link pentru Europa de Est,piata locala fiind clasata pe locul patru, dupa Polonia, Cehia siSlovacia, care sunt in continuare calculate impreuna, si Ungaria."Planul pentru anul viitor ar fi ca Romania sa depaseasca Ungariala vanzari", potrivit lui Napierala. In ce priveste intreaga piataeuropeana, D-Link si-a propus pentru 2010 sa atace doua noisegmente de piata - stocarea de date pentru companii mici si mediisi supravegherea video. "Extinderea se opreste insa la capitolulproduselor. Numaram 127 de birouri in lume, ceea ce inseamna caavem o acoperire globala buna si ca nu exista o necesitate imediatasa deschidem noi birouri", a spuns Kevin Wen.

D-Link Romania numara in prezent peste 300 de clienti, in mareparte companii mici si mijlocii, cei mai importanti dintre acestiafiind lantul hotelier Bran & Brad & Bega, universitatileDunarea de Jos din Galati si Politehnica, dar si mai multe primariidin tara, de mentionat fiind Primaria Bistrita.

Cel mai important client este insa operatorul telecom controlatde omul de afaceri Zoltan Teszari, RCS&RDS, care a semnat inprima parte a acestui an un contract de cateva milioane de euro cuD-Link pentru toate cele sase tari in care compania este prezenta,unul dintre obiectele contractului fiind livrarea a cateva mii deswitch-uri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO