Business Hi-Tech

UPC isi apara locul doi pe piata TV cu preturi mai mici decat RCS&RDS si Romtelecom

UPC isi apara locul doi pe piata TV cu preturi mai mici decat RCS&RDS si Romtelecom
25.03.2010, 23:05 426

UPC, numarul doi pe piata locala de servicii TV, a redus agresivpreturile pentru serviciile sale de cablu TV (CATV) si pachetele deservicii care includ internet si a ajuns sa ofere gratuit, inanumite conditii, telefonia fixa - ca parte a unei actiuni ce parea avea drept scop strategic blocarea cresterii Romtelecom siatacarea RCS&RDS.

Compania controlata de grupul american Liberty Global a redustariful pentru cablul analogic TV de la 20 de lei la 15 lei -mutarea avand cel mai probabil in vizor orasele mici, puternicafectate de recesiune, unde pretul este cel mai important criteriuin selectarea operatorului TV. La aceasta valoare, de 15 lei, UPCare cel mai mic tarif de pe piata pentru cablul analogic TV princom paratie cu rivalii de la RCS&RDS si chiar NextGen -compania de cablu a Romtelecom.

Cel mai ieftin pachet de cablu analogic TV de la RCS&RDScosta 20 de lei pe luna, in timp ce NextGen, compania de cablu aRomtelecom, cere 16 lei pe luna.

UPC a mai lansat si pachete de oferte care includ cablulanalogic, respectiv: cablu TV si telefonie fixa la 15 lei pe luna(TVA inclusa) in primul an si 25 de lei pe luna in al doilea an decontract. Un alt pachet, care include si acces la net la viteze de2 Mbps costa 37 de lei pe luna.

Compania a lansat si mai multe oferte care includ servicii decablu TV digital, cu tarife intre 35 si 51 de lei, care sunt maimici fata de oferta anterioara a UPC. Spre exemplu, un client caresemneaza acum un contract pe doi ani cu UPC pentru un pachet careinclude cablu digital cu 103 posturi TV, net la 12 Mbps sitelefonie fixa cu apeluri nelimitate in alte retele fixe in afaraorelor de varf va plati 51 de lei pe luna, fata de 70 de lei inurma cu doar cateva zile. Toate tarifele mentionate nu includTVA.

Ce a determinat insa UPC, una dintre companiile care nu suntcunoscute pe piata prin strategiile agresive de pret - badimpotriva -, sa apeleze exact la aceasta metoda pentru a atragenoi clienti si a-i pastra pe cei carora le expira contractele?

Unul dintre motivele pe care oficialii UPC le-ar scoate cusiguranta in primul rand in fata este restructurarea companiei dinultimii ani. Compania are in sfarsit o singura baza de date cu toticlientii - fata de cateva zeci in trecut, facturile se pot plati sicu cardul, iar dupa mai multe concedieri si schimbari de manageriorganizatia este mai mica si structurata mai bine pentru a raspunderapid schimbarilor de pe piata.

Nimeni nu taie insa preturile, reducandu-si astfel profitul siveniturile, doar pentru ca organizatia este mai bine structurata sicu un numar mai mic de oameni. Intr-adevar, si in cazul UPCpresiunile venite dinspre rivali sunt cele care practic obligaoperatorul sa iasa la atac.

In ultimii trei ani, de cand Romtelecom a (re)intrat pe piata TV- intai pe satelit si apoi pe cablu - UPC a inregistrat scadericonstante pe aceasta piata, pierzand si locul unu pe CATV in fataRCS&RDS, care s-a distantat ca lider detasat pe servicii TV inRomania.

De ce lanseaza acum UPC aceasta miscare neobisnuit de agresiva?In absenta unor comentarii oficiale ale UPC, putem banui doar ca"tragaciul" a fost apasat pentru ca Romtelecom a ajuns la odistanta de mai putin de 400.000 de abonati pe TV, iar companiacoordonata acum si de catre Deutsche Telekom afirma ca are banipentru a creste si mai mult.

Mai mult, nemtii au declarat in fata investitorilor caobiectivul trasat pentru Romtelecom in Romania este sa devinanumarul unu pe servicii TV pana la finele anului 2012. Problema UPCnu este cum va recupera Romtelecom in trei ani decalajul de 1,7milioane de clienti pe TV care o desparte de RCS&RDS, ci cum seva apara pentru a nu pierde si locul doi pe piata TV. Cum UPCRomania nu pare a fi pregatita sa se lanseze in achizitii, inconditiile in care acopera cu reteaua proprie doua milioane de case- aproape dublu fata de numarul de clienti - cea mai la indemanastrategie pare a fi reducerea preturilor. Toti managerii de pepiata locala condamna razboiul preturilor - pe care il considera"nociv" insa, dupa cum o arata evidenta, nimeni nu poate renunta lael.

UPC are motive sa atace acum atat de agresiv in conditiile incare Guido Kerkhoff, managerul Deutsche Telekom care raspunde deRomania, a spus explicit ca Romtelecom si firma sa de cablu vorinvesti masiv in fibra optica. "Vom continua sa atacam piata cu aldoilea brand, NextGen, pentru ca vrem sa concuram RCS&RDS, UPCsi retelele de cartier cu aceeasi structura de costuri si model debusiness. Vom avea astfel pe piata si o oferta low-end care insa vafi profitabila in conditiile in care vom concura de la egal laegal", a spus Kerkhoff.

In plus, UPC incearca sa puna RCS&RDS intr-o pozitiedificila. Va reusi compania lui Zoltan Teszari sa raspunda cureduceri de tarife intr-un moment in care cauta finantare si ochiiinvestitorilor sunt atintiti asupra perspectivelor financiare alecompaniei? O reducere agresiva de preturi facuta de RCS&RDSpare improbabila in conditiile in care operatorul a marit de douaori preturile de la debutul crizei, din cauza deprecierii monedelornationale - in care are exprimate tarifele - in fata euro si adolarului.

Potrivit datelor Autoritatii Nationale de Reglementare inComunicatii in 2008, cand operatorii aveau 5,64 milioane de clientipe TV, romanii au platit 383 mil. euro pe acest tip de servicii. Lajumatatea anului trecut, numarul de clienti pentru serviciile TVcrescuse la 5,72 milioane.

UPC a inregistrat anul trecut venituri de 123,4 mil. euro inRomania.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO