Business Hi-Tech

Vanzarile locale online s-ar putea dubla

29.01.2007, 19:22 20

Piata produselor vandute prin intermediul comertului electronic in Romania a fost de aproximativ 60-80 de mil. euro in 2006, valoare care s-ar putea dubla in acest an, potrivit reprezentantilor firmelor de profil.
"Pentru 2006, valoarea estimata a vanzarilor prin intermediul comertului electronic a fost undeva in jurul a 60 de milioane de euro, iar pentru 2007 se preconizeaza cel putin o dublare a cifrei de afaceri la nivelul intregii industrii de comert electronic", a declarat agentiei Mediafax Alexandru Stoica, directorul general al Diverta Online.
Vanzarile realizate prin intermediul diviziei de comert electronic de Diverta, retea de magazine de papetarie, birotica si produse media, au reprezentat anul trecut
4 mil. euro, valoare tripla fata de nivelul anului 2005. Pentru acest an, Diverta Online si-a propus dublarea cifrei de afaceri comparativ cu 2006. Produsele IT&C reprezinta 50% din totalul vanzarilor firmei prin web, fiind urmate de carti, muzica si filme.
Si reprezentantii companiei Domo, specializata in comertul cu articole electronice, electrocasnice si IT&C, se asteapta in 2007 la o crestere semnificativa a vanzarilor prin intermediul magazinului virtual si la majorarea cotei de piata a mediului online.
"Estimam ca piata are o valoare de aproximativ 70 - 80 mil. euro, insa cresterea din acest an va fi semnificativa atat datorita cresterii increderii utilizatorilor in aceasta forma de comert, cat si datorita cresterii numarului de magazine virtuale", apreciaza Gabriela Mandrea, directorul de marketing al Domo. Pentru Madalin Matica, directorul general Dot Commerce Impex SRL, care gestioneaza un portal de plata pentru tranzactiile online, anul 2007 ar putea aduce o crestere de circa 60% la vanzarile de electronice, electrocasnice si IT&C.
"Desigur, pot exista si surprize placute. Lanturile de retail nu au acordat pana acum atentie acestei zone de vanzare, insa competitita din ce in ce mai acerba ii va face sa nu mai ignore aceste canale foarte profitabile", a adaugat Matica.
In cazul Altex, plata cu cardul pentru produsele comandate online a crescut de la 10% in prima parte a anului 2006 la 35% spre sfarsitul anului trecut. La Diverta Online, plata prin card nu reprezinta decat 5-7% din totalul tranzactiilor pe web, cea mai utilizata metoda fiind plata ramburs.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO